Gå til innhold
Arkivverket

[#345] Søk på emigranter


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

HeiHar nettopp prøvd å søke på emigranter, for hele landet. Prøvde med fornavn begynner som, også Oli.Det eneste jeg får er en masse navn som starter på A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg opplevde lignende ting i går under samme post. Jeg søkte på fornavn begynner på Sim, og fikk opp en masse fornavn som begynte på b. Hver gang. Og likeledes når jeg søkte på etternavn begynnende på t (et drøyt søk, det skjønner jeg) kom det opp en masse etternavn på j, samt et lite utvalg navn begynnende på de siste bokstavene i alfabetet. Samme søk på Kristiania-emigrantene gikk imidlertid helt fint.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Einar Aasprong

I tilfellet søk på fornavn som starter med "Sim" stemmer det at det første treff bildet viser navn som starter på "B", men dersom man velger alle eller noen av disse navnene og trykker på "Finn postane" vil man finne at søket faktisk har funnet personer med navn som Simon, Simonetta osv.Dersom man søker videre med f.eks. etternavn begynner på "L" får man opp en liste med mer eller mindre aktuelle alternativer. Merker man alle vil man som resultat få en oversikt over 50 registreringer som fyller de kriterier man søkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.