Gå til innhold
Arkivverket

[#358] Søke på flere kommuner


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Siden det ikke er mulig å søke på flere kommuner samtidig i f.eks. folketellingene, kunne jeg tenke meg en enklere innstilling av valgfeltene for søking. Hvis disse kunne holde innstillingen slik som jeg valgte sist, ville det vært flott. Jeg ønsker f.eks. åsøke på Etternavn som begynner på Mi i flere kommuner, men i 1900-tellingen er etternavn valg 22, sånn omtrent, og dit må jeg hver gang (med fare for "repetetiv strain injury?).Alternativt kunne fornavn og etternavn alltid komme først blant valgene, og "børjar på " først som neste valg(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg ser nytteverdien. Men det er ikkje heilt uproblematisk. Du må gje meg litt tid. Nett no er det semesterstart hos oss, og då lyt Digitalarkivet ha litt lågare prioritet enn til andre tider. Og dette må tenkjast litt på, for å få til best mogeleg løysing både for maskinen og fro brukarane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.