Gå til innhold
Arkivverket

[#362] digitalarkivet's utstilling—http://digitalarkivet.


Gjest Siri Lawson
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri Lawson

Jeg har store problemer med denne (nye?) siden. Linkene inne i teksten virker ikke i det hele tatt, hverken på den engelske eller den norske versjonen, og jeg ville så gjerne lese mer! Kan problemet være hos meg, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har nå testet både den norskspråklige og den engelskspråklige versjonen, både i Netscape og i Explorer, og alle lenker fungerer hos meg! Det ligger også tekster bak alle bildene. Prøv å klikke på disse. Det skal ligge langt over hundre sider med tekst på lenkene og bildene, slik at vi svært gjerne ville at alle som ønsker det kan få materialet fram. Men ettersom alle lenker virker hos oss, kan kanskje forklaringen ligge i programvare eller maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Lawson

Mysteriet ser ut til å være løst; se innlegget til Konrad Lawson. Dette var veldig leit, for jeg ble skikkelig begeistret da jeg fant "utstillingen". Jeg trodde først siden var lagt inn før den var helt ferdig, så jeg slo meg med tolmodighet mens jeg ventet 2-3 uker på at den muligens skulle bli komplett. Men nå skjønner jeg jo at det var ikke der problemet lå. Skal forsøke å finne noen med PC som jeg kan se sidene hos (jeg har selv en i mac). Takker for snarlig svar! P.S. Jeg har min egen hjemmeside med masse genealogi på http://siri.lawson.net hvis noen skulle være interessert i Rogaland- og Nord-Trøndelag- + Alabama-slekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore Kirkerud

Mysteriet har i alle fall ingen ting med Mac å gjøre, eller Netscape. Bruker begge deler og synes utstillingen er fin. Alt virker som det skal tror jeg, både lenker i tekst og bilder. Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Lange

Problemet er - ihverfall hos meg - Javascript koding skrevet for Netscape og IE. Jeg bruker Opera.Men ved å kikke på kildekoden kom jeg fram ved å bytte ut main.htm i URL-feltet i nettleseren med : stati.htm rate.htm source.htmDe tre øverste lenkene er koda med enkel og grei HTML og virker hos meg (norge.htm, cross.htm, usa.htm ) Norge Overfart USA men ikke lenkene der det brukes "onClick", open, for sidenestati.htm (Statistikk og årsoversikt) rate.htm (Europeiskutvandring ) source.htm (Vi takker... )Forskjellen ser ut til å være at titlene er lange og skulle "brettes" samtidig som hele tittelen er en lenke.slik : Statistikk og årsoversikt Forhåpentlig er NS og IE totale dominans og egne "standarder" noe som går over.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Lange

Ja, Ja altså taggen virka ikke slik i innlegget mitt (over) som jeg hadde tenkt. Håper en og annen forstår hva jeg ville fram til like vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Opera 3.6 sin prøveversjon har ikke problemer med onClick open hos meg, det eneste dumme er at den ikke åpner vinduene som pop-ups, men erstatter det opprinnelige vinduet slik at man må gå tilbake via back-knappen. Det er dumt for Operabrukere, men samtidig ble det også den løsningen vi nøyde oss med ettersom vi tok høyde for at de fleste brukerne ville se på utstillingen gjennom NS og IE. Jeg finner det rart at du ikke får åpnet vinduene i det hele tatt for akkurat det JavaScriptet som åpner lenken i et nytt vindu er et veldig enkelt og ukomplisert script. Du nevner ikke hvilken versjon du har av Opera, kanskje du skulle prøvd med en oppgradert versjon? Eventuelt kan du se på instillingene og hvorvidt du har åpnet for å tillate JavaScript.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mike nyhus

i have accessed your web page and found information on my great grandfather, simon simonsen from soreisa from the 1900 census. when i recently went back to the site, i only receive a message of transfer interrupted and a page of numbers. is the site down or are there other problems? i'd like to further my research and begin looking for information on simon simonsen's mother and father who came from kvernhusoya in alvdal. if you could help me locate the names, dates of birth, where they lived and what their occupations wer, i'd appreciate it. also, i was wondering if simon simonsen had any brothers or sisters and if so, what their names and dates of birth were. thanks for your help, mike nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

The site has been up running all day; no problem. Thae fact that you have been able to make this note is also a clear sign of the same.For the future I also ask you to look at what is written in red on the page you linking from; asking everyone when they have a new topic they wnat to present not to add it to a existing discussion but to make a new topic.We do not have access to any material not present on our site, which means that we have no information about your forefather except what you can find yourself. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Lawson

Linker og linker bak bilder virker IKKE på min flunkende nye i Mac i den nyeste utgaven av IE. Jeg har ALDRI støtt på et slikt problem før. Når jeg klikker på linkene er det tydelig at det "er noe der" for de oppfører seg som om de har lyst til å gå et sted (ved at det blir en "ramme" rundt dem) men ingenting skjer. Derimot kan jeg få opp alt i Netscape, skjønt bildene er hulter til bulter og over hverandre, og teksten under og ved siden av bildene kuttes av både her og der og havner på feil sted. Men er fornøyd med at jeg endelig kan lese all den interessante innformasjonen som er lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg viser til tidligere svar i tema nr. 364 samme debattforum, og beklager nok en gang at enkelte MAC-brukere får problemer med emigrant-utstillingen. Vi har ingen MAC til disposisjon og kan derfor ikke få tilrettelagt sidene våre for MAC-brukere. Jeg må dessverre be om at en bruker PC når en vil se på utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Lawson

Det siste innlegget mitt var egentlig ment som et svar til Tore Kirkerud, og også til en av de andre innleggerne (som nærmest gjør narr av "mysteriet" mitt, som om det er jeg som ikke vet hva jeg snakker om), men ser nå at det lett kunne oppfattes som kritikk på noe som det helt tydelig ligger et enormt arbeide bak. Det var slett ikke meningen, beklager! Som sagt har jeg nå sett utstillingen i Netscape, eller rettere sagt vært istand til å lese den, og det er jo det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.