Gå til innhold
Arkivverket

[#370] Folketellingene (1900)


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Når man søker over hele landet på flere kriterier, får man flere lister der man må krysse av for å få søkt videre. Når det bare er ett kriterium, tror jeg man kan gå videre uten å merke av noen (hvis man ønsker alle). Men jeg trori kke dette virker hvis man vil velge alle i den ene kolonnen og krysse av noen i den neste.Kunne man ha et valg "alle" når listene blir lange?Det er fint at man nå får opp navn, alder og fødested. Men jeg kunne godt tenkt meg å fått alderskolonnen for seg selv, eller kanskje at man kunne fått listen sortert på alder innen hver kommune. Men dette er i alle fall et fint tilbud.Kunne det forresten gått an å få søke samtidig på navn av type Mikalsen, Michaelsen osv? Da måtte man i så fall kunne skrive Mi*a*lsen f.eks. Da ville jeg jo spart dere for noen oppslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Problemet med alle når listene er lange er at då ville du okkupera maskinen vår ei god stund. Og sidan dei fleste av oss er dovne, vil det vera mange som ville gjera det same. Og det heile ville bryta saman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Alf Sjuls Hansen

Er alle folketellingene fullstendige nå? Finner ikke min bestefar, Karl Johan Andresen, født 7.10.1883 i Oslo/Kristiania(i følge min mor). Har funnet min oldefar Johan Jakobsen (fork. Jakobs.) i 1900-tellingen (Hvaler), men han er sporløst borte fra 1865 og 1875-tellingene, selv om jeg søker på hans oppgitte fødested i 1900-tellingen (Sponviken, Berg, Smaalenene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.