Gå til innhold
Arkivverket

[#371] Utskrift frå emigrantprotokollar


Gjest Trygve Brandal
 Del

Recommended Posts

Gjest Trygve Brandal

Eg har trong for ei betre form for utskrift av data enn den regulære. Når eg arbeider med emigrantprotokollar, får eg opp ti postar på skjermen om gongen. Desse ti kan eg så ta utskrift av. Men når utvalet er t.d. 500 emigrantar frå ein kommune, blir det tungvint å bla seg gjennom side for side og ta utskrift av ei side om gongen. Særleg oversiktleg utskrift blir det heller ikkje. Konkret har eg sist sett på futen i Ryfylke sin passprotokoll. Her hadde det vore nyttig å kunne skrive ut heile sider med data, ikkje berre ti om gongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Jeg kopierer alltid dataene over i Word, og redigerer teksten der. Det er "mange år" siden jeg sluttet å skrive ut rett fra internettsidene. Jeg er likevel veldig enig i at det skulle vært mulig å få opp flere enn ti poster av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det har aldri vært meningen at man skal kunne laste ned filer eller større deler av filer fra DA. Den som har god grunn kan få det vedkommende ønsker på diskett, om de henvender seg til oss. Så enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.