Gå til innhold
Arkivverket

[#378] "Merk-alle"-funksjon under søk


Gjest Arne Langås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Hallo Jeg savner en mulighet til å velge alle alternativa når jeg søker. Velger jeg f.eks. å søke etter Olive fra Frosta, søker jeg etter [Fornavn beg_på]Ola og [Fødested beg_på]Fr. Dette grunnet varierende skrivemåter både på Olive (Olive, Olivie, Olivia...) og Frosta (Frosta, Frosten, Fraastad...). Et søk som dette resulterer vanligvis i en heil del "svaralternativ", alle like aktuelle. Er det mulighet å få inn en "kryss av alle"-boks? Det ville vært tidsbesparende.Mvh ArL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Som eg har sagt ein del gongar etter kvart; det ville vera sparande for brukaren og øydeleggjande for systemet, rett og slett fordi mange fleire ville kryssa av ei heil røys. Kvart kryss er i realiteten eit søk. Så inntil vidare, nei. Men eg spekulerer på korleis dette kan gjerast på ein slik måte at systemet ikkje blir knekt.Problemet er først og fremst toppperiodane; t.d. i går kveld, då det var 2-3 søk i sekundet. I kveld er det forresten rolegare. Er DA-interessa tatt av vinden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.