Gå til innhold
Arkivverket

[#412] Avgrensning av søk


Gjest Jan Messel
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Messel

Jeg har et problem ved avgrensning av søk i 1900-folketellingen. Innenfor en kommune avgrenser jeg først søket til en bestemt tellekrets ved å søke på et bestemt nummer i feltet Krets. Jeg får da opp en del poster som strekker seg over flere sider. Når jeg da skal prøve å avgense dette søket videre virker det som bare den første siden nå er med i utvalget, noe som da naturligvis ikke er helt det jeg ønsket. Er det mulig å få hjelp til å løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Teljingane er sett opp på to nivå; hus og person. Eg har lenge visst at me har problem med blanding av dei to nivå og må innrømma at eg lenge har venta på klage. Eg skal prøva å gjera noko med det. men inntil vidare er klokt å halda seg til same nivå heile tida.Eg skjems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Messel

Takk for svar i alle tilfelle. Bare det å vite at det man ønsker å få til ikke går an, er nyttig. Men jeg har et nytt problem eller noe jeg tror kan være en feil i programmet. I et avgrenset utvalg på ca 270 poster lager jeg en tabell (i analysebildet) der jeg fordeler på yrke (nedover) og fødested (bortover). Da jeg ser tabellen, vil jeg gjerne sortere etter frekvens, merker av dette alternativet og trykker lag tabell på nytt. Og tabellen blir i og for seg ordnet etter frekvens på yrke, men bare inne i tabellen. Yrkesbetegnelsen blir med andre ord stående og sortering er dermed til liten hjelp. Er utvalget for stort eller er det en generell feil i programmet. Eller gjør jeg noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.