Gå til innhold
Arkivverket

[#420] Får ikke til å søke på fødesels år


Gjest Ståle Idland
 Del

Recommended Posts

Gjest Ståle Idland

Hei ! Jeg er ganske ny på disse sidene - men har allerede blitt bitt av basillen..... Jeg prøver å finne slekten min fra Sirdal som dro til USA. Jeg søker først på fornavn - og får da opp noen hundre ... Deretter tar jeg søk på årstall født. Selv om jeg ser i listen over de 10 første som listes at årstall er f.eks. 1869 - så gir søk på 1869 0 i resultat ??? Er det ikke slik at man kan først ta ett grovsøk på navn - og deretter på f.eks. fødselsår osv - for å snevre inn søket ?Mvh. Ståle Idland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når det gjeld fødselsår, eller tal i det heile, er det stort sett slik at det berre går an å bruk lik i søkekriterier. Men det går. Men her er eg klar over at dette fungerer greitt i somme databasar, ikkje så bra i andre. Grunnen er at tal er lagra på to forskjellige måtar. Eg skal sjå kva eg kan gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Min erfaring er at hvis du tar og velger årstall lik alle etter at du har søkt på navn og så gjør et utvalg i rullemenyen du da får, så fungerer årstallsøk uansett om det er lagret som tall, dato eller tekst.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.