Gå til innhold
Arkivverket

[#441] Emigranter fra Oslo - doble og tredoble


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg får rett som det er to eller tre like linjer, f.eks. ved (indirekte) søk på Anne Christensen kom hun opp tre ganger med følgende numre i første kolonne: 30852, 31243, 33576, mens kolonne tre (Nummer) alle viste 0032. Ved klikk på hver av linjene kom jeg alltid til like sider, med unntak av et numrene i overskriften varierte: 371320/2353. Og så ett nummer høyere for de andre sidene ..54 og 55. Men dette er kanskje bare et løpenummer? Det hadde vært greitt å visst hva disse numrene betyr, forresten..Det er jo mulig at dette bare forekommer når personen ligger sist på den første siden. Det var de nemlig hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Nummeret er eit løpenummer. At dei kjem fram fleire gonger kan ikkje bety noko anna at same siden er registrert fleire gonger i materialet vårt. Me veit at emigrantmaterialet, som me ikkje har registrert sjøl, innehled forskjellig rusk. Me er no i ferd med kontroll av dei heile. Me hadde rekan med å vera ferdig omlag på desse tider. Men det har synt seg å vera mykje meir arbeid enn me trudde, så det vil nok enno gå ei stund før det heile er slik me ønkjer at det skal vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Henriksen

Her opplevd det samme med Trondheimsmaterialet, men klarer ikke i farta å huske og finne fram personene det gjaldt. Skal avlegge rapport når jeg har funnet fram til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ein må også hugsa at same personen gjeren emigreterte mange gonger. Men igjen, me veit at me har feil i emigrantmaterialet. For Trondheim vil me ha ein ny versjon ute med de første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Bjerke

Kan noen si meg om de tre "ekstra" bokstaver i den norske alfabet kan bli skrevet med en amerikansk "keyboard" saa at computeren forstaar dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.