Gå til innhold
Arkivverket

[#442] Tar TID å se på gamle innlegg


Gjest Vibeke Lund Åhling
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Lund Åhling

Er det mulig å få de eldre innleggene indelt, f. eks. per måned eller i grupper om f. eks. 50?Det tar meg sirka fem min för jeg kann se på et gammelt innlegg fra det at jeg trykker på tasten. Jeg vet at dator og modem ikke er nye, men det er lite oppmuntrende å kikke på de eldre innleggene under de betingelsene.Jeg savner en fungerende sök-funksjon også, men det klarer seg bedre - jeg pleier å huske omtrent når og hvor jeg så det jeg söker, menn når jeg nå skriver og jamrer, så....Med vennlig hilsen Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg skal sjå kva eg kan gjera. Eg vurderer også å senda lista i ei litt meir kompakt form, som gjer at ho børjar visa med det same. men for tida har eg eit anna digitalarkivet-programmeringsprosjekt eg må få sluttført, så eg kan ikkje garantera tidpunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Mykje vil ha meir, heiter det må mine kantar. Det siste kan eg utelukka. Me har ein del titusen brukarar. At dei skal få lov å leggja att merke hos oss på kva dei er interessert i, er lite aktuelt. Derimot kan dei gjera hos seg sjølve. Gå inn i ein debatt og set bokmerke på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Tusen takk, Jan Oldervoll! Nå går det meget bedre! Ber å få önske god jul og godt nytt år!Vennlig hilsen Vibeke Lund ÅhlingPS Her heter det "Mycket vill ha mer"....og derfor föler jeg at jeg bare MÅ spörre etter en sök-funksjon!/VLÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar det i alle fall ikke mye TID å hente opp lister med gamle innlegg, - ikke nye heller for den saks skyld. Med 20 innlegg i hver "skuff" er det problemet løst. Men kanskje er det litt lite med 20 innlegg? Etter min mening bør i alle fall listen over de siste innleggene inneholde flere; f.eks. 50 innlegg. Vi slektsgranskere er jo litt late, og i perioder med høy aktivitet er det trolig mer enn 20 innlegg pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Oppdelingen av listene i flere deler har helt klart fordeler når det gjelder å komme ajour etter en tids fravær fra diskusjonene og var vel også oppe som et alternativ da listen første gang ble delt opp.MEN (noe er det alltid!) i mangel av andre søkemuligheter har jeg fra tid til annen søkt med ctrl/F på listen over alle innlegg. Dette er nå umulig, og jeg vil derfor ønske meg valget ALLE lagt inn for slikt bruk i tillegg til de nye.For øvrig ønskes Godt nytt år til alle ved DA og brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

ALLE skal nok koma attende, men i litt anna form. Men knapt dette året.Når det gjeld om me skal ha 20 eller 50 eller kva det no skal vera, trur eg kanpt det er verdt ein diskusjon. Det vil alltid vera forskjellige meiningar. Kanskje me berre skal la det vera slik det no er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.