Gå til innhold
Arkivverket

[#451] Farge på fulgte lenker


Gjest Jon Anjer
 Del

Recommended Posts

Alle lenker er nå blå, enten de er fulgt eller ikke. Tidligere var det forskjell (etter oppsett til besøkeren).Går det an å få tilbake valgmuligheten? Det er en fordel for å holde oversikten over hva man har sett.Forøvrig: Dere gjør en fantastisk jobb i Digitalarkivet. Tusen takk, fortsatt god romjul og godt nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det var berre i debattfora at lenke forandra farge. Eg ser klart at det kan ha sine fordelar. Men så er det det at eg likar rolege sider då... Og dei er rolegare når lenker har same farge. Eg er kanskje meir oppteken av estetikk enn av det praktiske.Eg skal tenkja på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Mens du tenker: jeg skjønner ønsket om at sidene også skal være estetiske. Men det var de, synes jeg, selv om lenkene skiftet farge. Særlig i debattforumene finner jeg personlig det fordelaktig å kunne se hvilke innlegg jeg allerde hadde lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kompromiss: Før var lenker understreka og skrifta farge. I nokre verker har dei no vor blåe, utan understreking og utan fargeskifte. No skiftar dei farge, men er ikkje understreka. Sidan det er understrekinga eg likar minst, kan eg tola denne varianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Dette kompromisset er helt greit, understreking er ikke nødvendig. Men i øyeblikket er det slik at innleggs-titlene ER understreket - og sorteringen fungerer ikke helt korrekt. Iallfall ikke i forum 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Hm, altså - kanskje de kan fortelje meg korleis den styringa av understrekinga foregår? Eg oppdagar stadig at eg er ei kløne på data :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det kjem an på kva lesar du nyttar. I Netscape finst det under "Preferences" noko som heiter "Colors". Der er det m.a. ei rute kor du kan hake av for understreking av lenkar. Det same finn du ein eller annan plass i IE. Men det har eg ikkje her, så eg kan ikkje seie deg nett kor du skal gå inn - men det er på ein tilsvarande plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Jeg bruker I.E., men her på min tyske maskin er det nok andre navn i øverste meny. Der har jeg noe som heter "Extras" helt til høyre, derunder finner du internetinstillinger - under opsjonen helt til høyre (andre?) kan du krysse av om lenker skal understrekes eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for endringen, som jeg ba om. Det gleder meg at også andre ønsket å se forskjell på lenker som er fulgt og de som ikke er det.Riktig godt nyttår til alle, særlig til dere som forærer oss alle de fantastiske søkemulighetene i Digitalarkivet. Funksjonaliteten er slik at for eksempel biblioteksystemene har mye å lære av dere (jeg jobber i den sektoren).Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er nok mange som kan dra lærdom av det DA gjer. Både dei reine liner og systematikk i layout - og den kontinuerlege info på framsida om kva som er nytt, gjer at DA skil seg ut i positiv lei samanlikna med dei fleste andre i same gate.I ei tid då heimesider vert fylte med all verdas "mikkmakk", er det godt å kunne finne eit system med klåre liner - og service meir eller mindre heile døgeret, året rundt.Eg nyttar med dette høvet til å takke alle for det gamle året og ynskje DA og alle dei som nyttar det, eit retteleg godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kristian Fjeldsgård

Det beste med DA er vel egentlig at man ikke er belastet med en masse grafikk som på et gammelmodig 28.8 modem tar en evighet å laste ned. Det samme gjelder forøvrig ønsket under et annet emne om flere emner på hver nedlasting, ønsker man f.eks. "alle" på forum 3 kan man ta seg en tur på et dertil egnet sted, deretter sette på kaffen, ta seg en konjakk uten kaffe, og tilslutt trekke kaffen (Ikker trakter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Då må du vera rask. På ISDN-linje tek det to minuttar, på vanleg modem kanskje fire. Men du får opp starten på lista med det same, og kan i og for seg børja bla i ho med det same. Og treng du ikkje alt, kan du avbryta. Er dette noko problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.