Gå til innhold
Arkivverket

[#464] Kjære Jan Oldervoll


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Nå synes jeg det begynner å bli problematisk med alle disse - hver 20 ende innlegg. Dette gidder jeg ikke mer.Jeg har tidligere påpekt at man bør ha større intervaller på innlegg , før man må ut å klikke på de neste innleggene.Prøv med de første 50 innleggene , så de neste 50 eller 100 innleggene. Eller velg andre intervaller, men ikke hver 20 ende!!!!Ser vi på Røtter i Sverige som ofte har over 120-150 innlegg om dagen så er det på tide å tenke langsiktig.Man får jo virkelig lyst til å starte opp selv. Jeg har egen Web-Site på Internett som inneholder noe annet, men om dette ikke blir bedre!!!. Kanskje vi kan få til et samarbeid???Med vennlig hilsenTormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kjære Tormod Thoresen,Ver så god; start opp. Eit samarbeid trur eg er lite aktuelt. Det finst utruleg mange meiningar om kor mange innlegg det skal koma opp. Eg må innrømma at eg ikkje orkar bruka tid på det uvensentlege. Eg kjem difor ikkje til å delta i ein diskusjon om dette, og kjem heller ikkje til å gjera forandringar. Om du seier at det er ei arrogant holdning, er det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anjer

Kjære Jan OldervollHelt uavhengig av det innlegget du svarte på må jeg si at omleggingen som ga muligheten for 20 og 20 er virkelig god for meg. De som følger med rimelig ofte har kanskje bruk for de første 2-3 sidene. Fremdeles har vi jo muligheten for å se alle innlegg.Jeg synes ikke idéen med å starte et nytt forum er spesielt god (og heller ikke tonen i Thoresens innlegg, det stemmer lite med at han foreslår et samarbeid). Vi har nyhetsgruppene som også har mange interessante innlegg (særlig no.fritid.slektsforsking.etterlysing), og diverse andre. Disse "andre" kunne det sikkert vært spennende å se innom, men jeg tror det er få som støtter mange slike private initiativer.Takk for debatt-mulighetene knyttet til Digitalarkivet som de er!Hilsen fra Jon Anjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Vel, gidder man ikke – så er det jo opp til enhver å ta konsekvensen av det! Så vidt jeg har forstått er det en helt frivillig sak å gå innom DA og debattforumene. Hvor mange innlegg jeg vil lese, kan jeg også bestemme selv – med ett eneste musklikk kan jeg i hvert forum hente opp en liste med alle innlegg, om jeg ønsker det.I motsetning til mange andre debattforum ligger de sist oppdaterte innleggene i DA øverst – her slipper jeg å hangle meg gjennom lange lister for å sjekke om noen f.eks. har svart på mine innlegg. DET er mye mer ergerlig og tidkrevende enn å klikke med musen en gang til.DA-staben gjør en fantastisk jobb – og er stadig aktiv, også med å forbedre systemet. At DE fortsatt gidder, til tross for så mye smålig kritikk, synes jeg er beundringsverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er ikkje det minste merkeleg at me framleis gidd. For det første synest me at me gjer gagns arbeid, for det andre er det morosamt, og for det tredje får me røysevis av positive tilbakemeldingar. At me i tillegg får ein del negative tilbakemeldingar synest me ikkje gjer noko. For det første er mange av dei rettkomne og dei tener til å fortelja oss kva me bør gjera betre. Og så finst det ein del surmaga tilbekmeldingar av folk som synest det er viktigare å kritisera enn å finna ei god sak å kritisera. Men dei avslører seg sjølve. Korkje me aller andre fornuftige menneske tek dei heilt alvorleg. Det er synd for dei. Men hos oss går det korkje ut over arbeidslyst eller nettesøvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Jeg har aldri kritisert denne debattforumet annet enn at jeg er uenig i at man har et intervall på hver 20 ende, som synes sist.Om man ikke kan være uenig i saker og ting trodde jeg var nesten en menskerett å kunne tydeliggjøre. Så sant man ikke skader andre.Vi har alle forskjellige øyne og behov.At jeg brukte ordet "gidder ikke mer" er riktig og provoserende. For om man ikke har anledning til å være inne på den mest besøkte forumet på en tid, blir det vel mye klikking. Jeg merket meg at det snart er 20 innlegg pr. dag , på det mest brukte forumet. Kjenner ikke til om det er andre som også har merket seg det???.Hva så med å tidsavgrense forumet?. Eks. Siste dag's innlegg. Den siste uken's innlegg????Jeg beklager herved at jeg er frittskrivende og har andre oppfattninger enn andre, ikke surmagede lesere/ skrivere.Ha en fortsatt god dag!!Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur foruma slik dei no er dekker behovet. Det kostar lite å ta eit ekstra klikka når ein vil sjå dei neste 20. og ein kan alltid ta List alle. Å gjera forandringar i dette er ikkje ei prioritert oppgåve, særleg fordi eg ikkje trur det vil vera ei forbetring for fleirtalet av brukarar.Men eg har lyst å gjenta at me heile tida er interessert i innspel frå brukarane våre, men kan sjølsagt ikkje garantera at me tek dei til følgje. Fordi me ikkje trur det er ei forbetring, eller at forbetringa ikkje står i forholdet til arbeidet involvert.Eg har ikkje karakterisert Tormod som surmaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.