Gå til innhold
Arkivverket

[#471] Får ikke med alle valgte


Gjest Vidar Skjelanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Skjelanger

* Går inn på Gravlagde i Bergen 1816-1880.* Velger "Førenamn" "Børjar på" "t"* Får opp en lang liste med fornavn som begynner på "t"* Velger alle sammen* Får et utvalg på 38 personer.Dette er da ikke alle, f.eks står det i listen at det er 79 bare av "Thomas".Bruker Netscape 4.76 for Windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det du gjør feil er noe jeg har feilmeldt tidligere. Du må trykke Finn postene uten å merke først. Da får jeg opp 1043 vha Explorer 5.5. Dersom jeg merker fra første til siste og så tar Finn får jeg 38 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Tor sin variant er ein feil som eg skal få retta. At du berre får med ein del av dei merkte er i utgangspunktet ikkje DA sin feil; det har med kor mykje det går an å overføra mellom nettlesar og servar. Og eg er svært glad for at det her er ei grense. Den typen søk er uhyre ressurskrevjande, og gjer at køen bak blir i største laget. Eg er sikker på at du kan spesifisera litt nærare kven du verkeleg vil sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Skjelanger

Ah, det ante meg at det kunne være noe sånt.Jo, jeg kan spesifisere nærmere men da må jeg foreta flere søk. Damen jeg lette etter har jeg funnet med flere ulike variasjoner over Turid/Turine/Thurine/Torine/Thorine osv. Og siden hun har flyttet til Bergen er det erfaringsmessig hipp som happ om hun er oppført med farsnavnet sitt eller etternavnet til ektefellen.Men takker for tilbakemelding, da vet jeg hvor landet ligger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.