Gå til innhold
Arkivverket

[#475] Søk i Emigrantar fra Oslo


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

I dag får jeg ikke søk i emigranter fra Oslo 1867 - 1930 til å virke. På 'Finn postar der' trykker jeg på år og er lik 1901. Jeg får da opp 3352 utvalgte for 1901. Trykker så på fornavn er lik Kristian. Får opp 2559 som heter Kristian, men året er skiftet til 1868. Forsøker videre på samme måte med etternavn er lik Hansen. Får opp 6787 som heter Hansen, men også disse er fra 1868. Dette har jeg fått til å fungere godt tidligere, så jeg lurer på om noe er galt, eller er det jeg som gjør noe feil? Hilsen Astrid Gran Skjæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Emigranter fra Oslo og fra Larvik virker ikke ordentlig. Selekterer først etter kjønn. Dette går greit. Deretter har jeg forsøkt meg på "fornavn er lik" eller "fornavn alle" eller "fødselsår". Da blir det full stopp,får opp en feilmelding om "alt for mange verdier til å bruke alle". Mulig at dette stemmer for Oslo, men for Larvik er det jo ikke snakk om så mange. Det samme var tilfelle også igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er faktisk over 2000 førenamn i Larvik. Bruk av ALLE er faktisk nokså ressurskrevjande, og lagar korkar i systemet. Difor har me redusert bruken. Du blir difor avhengig av å bruka t.d. første bokstav i førenamnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.