Gå til innhold
Arkivverket

[#478] "Font" for tittel felt i diskusjonsfora


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Ikke noe stort problem, men i de tre diskusjonsforaene har fonten og fargen på Tittel feltet begynt å variere.For de fleste tittler er fonten den "vanlige" blå størrelse 10 . Men for noen tittler er den størrelse 12, understreket og fiolett. Ved å klikke på en lenke skifter farge/font mellom de to.Har jeg gått glipp av annonseringen av en fancy ny funksjon, eller er dette en bug?Bruker IE 5.5. Prøvde med Netscape 4.7 og der er alt OK, dvs blå 10.Kanskje har jeg satt noe feil i konfigurasjonen av IE, men tror ikke det.Dette har vart i noen uker - husker ikke når det startet.mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Eg trudde faktisk det var noko feil på mi maskin, for hos meg oppsto det heilt brått ein gong mellom jul og nyttår då eg prøvde å rydde plass på maskina til Flåklypa Grand Prix..Eg tykkjer faktisk det er svært irriterande, og dersom det er BÅDE eg og Geir som har gjort noko gale, samtidig, vil vi sikkert begge setje pris på å vite kva vi har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Skjelanger

Jeg bruker ikke IE, men dette kan vel være en variant av den vanlige funksjonen i mange nettlesere som endrer farge på linker til sider man har vært innom i det siste. Hos meg (Netscape 4.76 for Linux) endres også fargen til fiolett, men med samme font. Denne funksjonen finnes i de fleste nettlesere jeg har prøvd.Er du sikker på at dette ikke skjer også på andre nettsider med linker i ren tekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Endringen i farge er nok normal oppførsel, ihht innstillinger i IE (eller for siden).Har ikke lagt merke til problemet på andre sider, andre sider i f.eks Digitalarkivet fungerer OK.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Eg forandra nettopp min tekststørrelse frå mellomstor til liten (utan at eg kan hugse nokon gong å ha forandra han til mellomstor) og då forsvant problemet. Kanskje det kan hjelpe hos deg også, Geir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me brukar stilark; ein generell beskrivelse av korleis tekst skal sjå ut. Her er det versjonar av programvare som reagerer noko forskjellig. Netscape gjev m.a. ikkje kursiv på første namnet. Eg må innrømma at eg ikkje har tenkt å bruka tid på å prøva rydda ut slike detaljar, særleg sidan feilen ikkje er hos oss. Det ville i tilfelle dreia seg om å prøva unngå feil i lesarane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Til Aase: Å redusere fonten i leseren er desverre en medisin med uønskede bivirkninger. Hvis jeg ikke endrer størrelsen når jeg er ferdig med foraene blir teksten på andre sider knøtt liten.Det blir tøfft, men vi får vel prøve å leve med problemet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.