Gå til innhold
Arkivverket

[#503] Gul skrift på hvit bunn vanskelig å lese!


Gjest Jon Anjer
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Anjer

På Digitalarkivets sider er det nå blitt en del gul skrift. Det er blant annet gul overskrift (på hvit bunn) som overskrift på Debatt-sida. Det er nå også gul skrift som viser felten i Digitalpensjonatet.Jeg synes denne gule skriften er vanskelig å lese! Kanskje det er flere som er enige? Blå skrift, eller gjerne svart, er vel mye mer leservennlig?Hilsen fra Jon Anjer, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Heilt enig. Difor har me heller ikkje gul skrift! Hos meg (og dei fleste andre, vil eg tru) er det svart skrift på kvit bakgrunn i debattforuma. Einaste unntaket er lenker, som er blåe. Feltnamna i sjølve basane er gul, men på raud bakgrunn. Det må vera nettlesaren din som spelar deg eit puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Dreier

Det er en plass der det er lys skrift på hvit bakgrunn - listen med "frekvensen for å sjå valde postar i kommunen" har hvit bakgrunn med svært lys skrift. Maskinen min er nyinstallert med default explorer-innstillinger, og det er vel leit at det ikke virker? Se eksempel på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg ser kva som skjer hos deg, Morten. Men eg har også Explorer som er nyinstallert og ikkje rørt, og den gjeve heilt greitt resultat. Kjører du Unix eller Linux?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Dreier

Jeg har testet litt, og problemet gjelder Explorer og Netscape under Solaris, Netscape og Mozilla under Linux, og Explorer, Netscape og Mozilla under MacOS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er heilt standard kode det dreier seg om. Så det dreier seg nok om programvareleverandørane si evne til å handtera stilark. Eg skal tenkja på korleis det skal unngåast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.