Gå til innhold
Arkivverket

[#518] Nettutstilling for Internet Exploiter


Gjest Erik Spjelkavik
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Spjelkavik

Sitat: "01.03.01 Statistisk Sentralbyrå og Riksarkivet har laga nettutstilling med tittelen "Folke- og boligtellinger ved tre århundreskifter". Utstillinga kan berre lesast med Internett Explorer." Hvordan går det an at et statlig organ legger ut en nettside som krever bruk av en spesiell nettleser levert av en spesiell produsent? Er staten fanatisk tilhenger av private monopoler, eller er det etablerte multiprodusent-standarder staten vil til livs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har også gjort Riksakrivet merksam på det same. DA ikkje har vore involvert i dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Spjelkavik

Jeg burde selvfølgelig ha skjønt at DA ikke gjorde slike blemmer. Beklager feil adresse på klagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

La meg nytta høvet til å sei kva som er vår politikk:Me prøver å halda oss unna alle spissfindigheter. Alle tenester vert primært testa for Netscape 4.7x, sekundært for IE. Kva tyder dette: Når me er nøgd med utsjånaden i Netscape er me nøgde, medan funksjonaliteten må vera i orden også i IE. Dessutan prøver me passa på at også Opera klarer jobben.Satsinga på Netscape er gjort i protest mot at Microsoft bokstaveleg har tilrana seg ein dominerande stilling på nettlesarar. Men det er Netscape som gjorde jobben med å få web ut til oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.