Gå til innhold
Arkivverket

[#527] søking i kildene


Gjest Anne Strande
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Strande

Hva kommer det av at jeg har problemer med å finne personer når jeg søker på hele tellinger. Et eksempel er når jeg har lett etter Hans Julis Johansen gift med Julie Reggine Johansen f. Christiansen, i 1900 - tellingen. Klarte ikke å finne disse ved søk på navnet. Da jeg startet å lete var dette opplysningene jeg hadde, samt at Julie var var født i Bærum. De hadde en datter som het Anna Lovise Johansen. Etter å ha vært i adresseboka for 1900, prøvde jeg med søk på adressen, Vogtsgt. 10, og da dukket hele familien opp. Har prøvd igjen senere, samme igjen, Navnet kommer ikke opp. Jeg prøver med med bare ett fornavn og etternavn, med fornavn og mellomnavn, osv. men jeg får ike familien opp annet enn på gateadressen. Hva er grunnen til dette?Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvis du søker på fornavn "børjar på" Hans eller Julie og deretter krysser av for riktig mellomnavn i lista som dukker opp, vil du finne de du leter etter (FT-1900 Kristiania).Merker meg for øvrig at det er kun for første bokstav i navnet det er likegyldig om du bruker stor eller liten bokstav:"Børjar på" "Hans M" gir treff på Hans Martin osv. "Børjar på" "hans M" gir treff på Hans Martin osv. "Børjar på" "Hans m" gir ingen treff "Børjar på" "HAns" gir ingen treff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.