Gå til innhold
Arkivverket

[#562] Problem med search i folketelling


Gjest Finn Backer
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Backer

Ett par dager siden virket search function fint. Jeg sokte pa Finn Backer (farfaren min) in 1900. I dag finner systemet personen men den siste linken du ma gjore for a fa detail resultat gir feil resultat (ser ut som systemet kommer tilbake med de forste recordene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K Eide

Jeg vet ikke om det er det samme problemet Finn Backer er utsatt for ,men når jeg vil ha frem alle fornavn i f.eks.ft 1900 (det gjelder de andre kidene også) kommer det opp en Microsoft IE "lapp" som sier "Ingen postar funne".mvh Geir K Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har sett i gang ny versjon av programvaren, og det kan vera litt rusk her og der. Eg skal sjå på det etter kvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Backer

Steps to reproduce: 1) ga til folketelling 1900 2) Førenamn=Finn, Etternamn=Backer. Sok 3) Du far 540 Finn og 100 Backer. Click for bade Finn og Backer of 'ga videre' 4)Systemet finner: 1 0103 Fredriksstad. Click pa '1'. 5) Til hoyere pa sjermen far du: Finn Backer Søn 1894 t. Click pa denne lenken (som er:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/wc/webcens.exe?slag=n&filename=arkivverket/ft1900/f00103&postnr=419&spraak=>Lenke ) 6) I steden for a fa 'postnr 419' far du dette resultatet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg vet ikke om det er Oldervoll som skal ha æren, eller om rusket forsvant av seg selv. Jeg fikk uansett fram Finn Backer når jeg søkte meg fram som beskrevet ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kristian Eide

Jeg ville bare kommentere min replikk av 28.8.01."Feilen" som jeg prøvet å påpeke var nok nærmere mitt hode enn jeg trodde.Jeg hadde ikke fått med meg "omleggingen" av søkefunksjonene.Nå synes jeg disse er blitt enda bedre.mvh Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun S. Soknes

Etter et lengre fravær fra DA har heller ikke jeg fått med meg omlegginga av søkefunksjonene. På hvilken måte er disse blitt bedre? Dreier det seg bare om at trunkeringsmuligheten er fjernet, eller er det mer som er nytt? Var det noen spesiell grunn til at trunkeringsmuligheten ble fjernet? Hadde gjerne sett den returnert om mulig, den er nemlig dypt savnet...Mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.