Gå til innhold
Arkivverket

[#563] Fortsatt problemer i søk på folketellling


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Hei søker i folketellingen for 1900 og får opp korrekt person i første omgang.Når jeg trykker på personen kommer det opp en helt annen person.Er det fortsatt rusk i maskineriet. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Backer

Ett eksempel: Steps to reproduce: 1) ga til folketelling 1900 2) Førenamn=Finn, Etternamn=Backer. Sok 3) Du far 540 Finn og 100 Backer. Click for bade Finn og Backer of 'ga videre' 4)Systemet finner: 1 0103 Fredriksstad. Click pa '1'. 5) Til hoyere pa sjermen far du: Finn Backer Søn 1894 t. Click pa denne lenken (som er:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/wc/webcens.exe?slag=n&filename=arkivverket/ft1900/f00103&postnr=419&spraak=>Lenke 6) I steden for a fa 'postnr 419' far du dette resultatet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen.Eksempel søker på Kristian Olsen født i Hole.Jeg vet han er der på gården Løkken i Hole. Velger Kristian og Ols videre Olsen så Hole.Det kommer ingen opp.Tok også et søk i tellingen for 1900 på Olia Pedersdatter som skal være på gården Waagaard.fFinner personen og klikker på den men gården som kommer opp er Hole Prestegård og ingen Olia Pedersdatter. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei igjen.Det kan se ut som det er første siden i tellingen som kommer opp hver gang.I det tilfelle for Olia som jeg beskrev over er det gården Wegsten eller noe sånn som kommer opp når jeg klikker på damen. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg vet ikke om det er Oldervoll som skal ha æren, eller om rusket har forsvunnet av seg selv. Uansett, jeg finner både Kristian Olsen på Løkken gård i Hole ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=n&filnamn=arkivverket/ft1900/f00612&variabel=0&postnr=1354&fulle=true&spraak=n>Lenke), og Olia Pettersdatter, men hun er på gården Smedsbøle i Nordrehovd (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Til Anette.Det er nok Jan som skal ha æren for dette for det ser ut til og være løst nå.Olia Pedersdatter 20 år tjenestepike på gården Waagaard finner nå i alle fall jeg på 1801 tellingen. Hilsen Bjørn Pettersen.ps jeg ser at jeg glemte og skrive at Olia gjaldt 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ei lita forklaring:Eg brukar no ei blanding av den gamel og den nye versjonen. Den gamle finn ut når det er betre å bruka den nye, og ber denne gjera jobben. men den nye må då få beskjed av den gamle kva jobben består i. Det var her gamleprogrammet ikkje gjorde jobben sin i ein del tilfelle.Takk for testing og tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Sylte

Eg har søkt - og søker - ein del i emigrasjonsprotokollane! Har merka at det no er vanskelig og få tilgang til dei på den måten at eg vert setande og vente slik ein ofte må der det er liten bandbreidde inn/ut av lokalnettverket. Samtidig med at det er vanskelig og kome inn i enkelte protokollar, får eg ganske lett tilgang i enkelte av dei andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er alltid vanskelegare å koma til om kvelden enn elles. Problemet kan liggja hos oss; det hender at trafikken er dryg på kveldstid; 2-3 søk i sekundet. Men dette vil normalt ikkje føra til meir enn eit sekund eller to ventetid. Hos oss er det ikkje noko problem med bandvidd, me har rikeleg. Derimot kan det vera eit problem hos den som leverer Internett-tilgang for deg.Når det gjeld emigrantprotokollane er Oslo og Trondheim tregare enn dei andre, rett og slett fordi dei er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.