Gå til innhold
Arkivverket

[#564] Landsomfattende søk 1865 & 1900


Gjest Lisa Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Morken

Samme feilen går igjen for FT1865 & 1900: Velger f. eks. ett etternavn. På venstre side kommer det opp fylkene med stedsnavn hvor dette navnet forekommer. Når jeg da klikker på ett av stedsnavnene, kommer personene opp på høyre side. Så langt, så greit. Men når jeg da klikker på en av personene på høyre side, er det side 1 som kommer opp og ikke den personen jeg har valgt. Det har ihvertfall vært feil siden i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Prøvde Igelkjøn som etternamn i FT1900. Fekk opp 4 treff, alle i ytre holmedal, men når ein klikkar på enkeltpersonane får ein opp starten på FT for Ytre Holmedal. Dersom ein held fram med å søkje på nytt her etter etternamn som inneheld Igelkjøn går resten glatt. Altså gjeld feilen samanknytinga av det landsomfattande søket og dei lokale databasane.Det same gjeld Igelkjøn som gardsnamn. Der fekk eg 6 treff, men får berre opp starten av folketeljinga for y.h. Her har eg ikkje prøvd å gå vidare, men det same gjeld nok her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.