Gå til innhold
Arkivverket

[#579] Søk i DA fungerer ikke?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg har forsøkt å gå inn i DA for døde, viede, døpte i Rødøy. Men uansett hva jeg søker på så får jeg dette svaret på vielser og tilsvarende på de andre: Digitalarkivet: Vielser i Rødøy 1739-1824. [8444/3] Er det jeg som gjør noe feil? Jeg søker på børjar på. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Takk for svaret. Ja, jeg benytter samme bokstaver som det er brukt der, altså store, men dt hjelper ikke. mvh Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Birger har rett, søk fungerer ikke riktig - kun søk med førstebokstaven gir svar.Leiter jeg med fornavn begynner på L får jeg opp en rekke LARS'er - begynner på LA gir feilmelding "inger poster funnet". Dette gjelder alle de kilder som Birger nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

I det nye søkeprogrammet til Jan, er det problemer med store bokstaver. Han er klar over problemet, og inntil han får ordnet det, kan dere bruke søkekriteriet "børjar på" og ønsket forbokstav (obs. ingen * etterpå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.