Gå til innhold
Arkivverket

[#582] Dødsfall i Norge


Gjest Aase R.Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R.Sæther

Dette var ei flott kjelde, men eg får ikkje til å innsnevre søk? Etter å ha fått lista opp alle med eit gitt etternamn, får eg feilmelding om eg prøver å søkje på førenamn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Dette er ei flott teneste. Men finst det data i databasen som er eldre enn 1990?Elles tykkjer eg at "Døde Bergen 1912-1972 burde innehalde fødselsår, fødestad og yrke i tillegg til det som alt står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Førenamn gjev ikkje feil dersom ein søkjer på det fyrst. Dermed kan ein t.d. fyrst søkje på førenamn og så på etternamn.Vidare ser det ut til at "prot. nr." eigentleg burde heitt "Postnummer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Kjempefint tiltak (selv om det er spedt med data eldre enn 1995), men jeg er redd jeg må slutte meg til hylekoret innsnevring av søk etternavn fornavn - og ethvert "2.søk" på "alle" (som jeg har prøvd i hvert fall) gir følgende feilmelding:Digitalarkivet: Dødsfall i Norge 1947-1999. [51046/16103] Feil i arkivverket/dodsfall ReadSubset Søketid: 0,03 sekund.Men 1000 takk alikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Et ekstra "hyl": Søk på fornavn børjar på arne. Velg ut Arne Fritjof (mellomnavn stavet på 3 måter) og du får liste over nr 1-10 av 11. Ved klikk på "Neste" får du opp en "tom" side (bare over- og underskrift). Hvor ble det av den 11.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.