Gå til innhold
Arkivverket

[#588] "Børjar på" eller "Er lik"


Gjest Vidar Skjelanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Skjelanger

På alle søkesidene kommer "Er lik" opp som standardverdi. Ville det ikke være mer praktisk med "Børjar på" som standardverdi? Jeg bruker så å si utelukkende "Børjar på", i noen få tilfeller "inneheld" og "alle", men kan ikke huske at jeg noensinne har brukt "er lik". Så sikker er jeg rett og slett aldri på at jeg vet hvordan ordet er stavet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Sommeren 1999 skal Jan Oldervoll ha endret søkekriteriet slik at "børjar på" ble standard. Siden den tid har mye skjedd i Digitalarkivet og det siste er at vi har fått ny søkemotor. Nå er Oldervoll på ferie, så hvorvidt det er en forglemmelse eller bevisst handling at "er lik" er standard igjen får vi ikke svar på før over sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Kolbeinsen

Enig i at "er lik" er et upraktisk std valg, men personlig savner jeg valget inneholder på landsdekkende søk. Etter det jeg erfarer må en inn på detaljesøk for å få dette fram?Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Å søke med "inneheld" som kriterie krever betydelig mer ressurser av serveren enn "er lik" og "børjar på". Å ha et tungt søkekriterie på et så omfattende materiale som hele folketellingen viste seg å bli for mye for serveren. Til gjengjeld fikk Jan Oldervoll åpnet for kreative søkestrenger ved hjelp av []. Skriver du "er lik" "ann[ae]" vil du få et resultat som lister både anne og anna. Les mer om dette på hjelpesidene som du finner på søkesidene for de landsomfattende folktellingssøkene: http://digitalarkivet.uib.no/hjelp/hjelps01.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Oldervoll

Svaret på spørsmålet er rett og slett nei. Grunn: Er lik er det minst ressurskrevjande. Av den grunn må det vera førstevalet. Dette er særs viktig for tida; servaren er sprengt kvar kveld og me har problem med å finansiera ein ny. Som de veit er gjeldande politiske prinsipp for tida offentleg sparing og privat sløsing.Når det gjeld landomfattande søk, har me alt meir eller mindre inneheld automatisk. Grunn; om du søkjer etter ein som heiter Johan vil du få tilslag både på Johan, Johan Ole og Karl Johan.Men om du les hejlepsida vil du sjå at du også kan gjera det heile meir avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Når det gjeld landsomfattande søk her dere nok dessverre ikke meir eller mindre inneheld automatisk - hvis det ikke er et eller annet triks jeg ikke har fått med meg...I alt for mange navn er det BEGYNNERbokstavene som er problemet - Carl/Karl (søk på [ck]arl resulterte i en kort liste og "feil i søkeordet), Christian/Kristian, Auden/Ouden, Åsmund/Aasmund/Osmund osv i det uendelige. Og som det fremgår av eksemplene kan ikke alltid en bokstav erstattes av en annen, men gjerne av to... (Og da hjelper vel ikke [ae] heller???Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Til Tom; eg trur kanskje ikkje du nyttar systemet heilt ut - du kan t.d. godt lage klammer med tre bokstavar i, eller ha fleire klammer. Til dømes vil søket "s[iey][e][g]v[ae]r[dt]" gje deg dei fleste variantar av namnet Sivert - men kanskje vil det i tillegg gje Hr. Oldervoll grå hår og tenaren vår forstoppelse og/eller hikke - eller korleis er det?Når det gjeld usikker førebokstav, er det vel eigentleg overkomeleg (i dei fleste tilfelle) å gjere fleire søk, eit for kvar mogeleg begynnarbokstav. Vi er i alle fall avhengige av at det datatekniske utstyret handterer oss alle, elles er vi fort tilbake til det gamle alternativet, nemleg meter på meter med gamle protokollar på eit fjerntliggande arkiv :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det går forbausande bra å laga eit så innvikla søk. Den store forskjellen er mellom er lik og kva som helst anna. Men sidan det heilt sikkert er få som lagar noko så innvikla, synest ikkje de skal stussa med å gjera det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Henriksen

I rekken av gode råd og tips om søkemulighetene benytter jeg anledningen til å prøve å få et ja- eller nei-svar på mitt spørsmål fra 561. Generelt er spørsmålet: Går det an å søke på spesialtegn? Og spesielt for min del: kan jeg på ett eller annet vis få til å søke på !! (manglende etternavn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

I landsomfaatande søk går det ikkje an, og vil aldri koma til å gå an, fordi dette er informasjon som ikkje er teken med. I Søk på enkeltteljingar er det ikkje noko i vegen for å gjera det, men det går ikkje no. Men om det er interesse for det, kan det vurderast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Tilbake til innvikla søk med mykje klammer: Slik det er i dag (som eg har forstått det) er ein bokstav i klamme valfri; han kan vere i namnet eller ikkje. Men når du brukar to eller fleire, er det ikkje eit alternativ at ingen av dei er der - altså vil eit søk på "knut[eth]" kunne gje tilslag på både Knutt, Knute og Knuth, men ikkje på Knut. Akkurat dette dømet var vel litt søkt, men i mange tilfelle ville det vere ein stor fordel. Kva seier Oldervoll til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Folktelling 1900. Fornavn [ck]arl etternavn *ristian ga noen carl...'er, noen karl...'er ingen etternavn og "feil i søkeordet" for meg. Så jeg skjønner ikke helt overstående innlegg. Opplys meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg får f.navn og meldingen 'Feil i Visordet' ved ditt eksempel.Dersom jeg prøver [kc]arl *ristiansen får jeg ingen f.navn, men tre etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Til Åse:Dersom du skriver Børjar på "knut[t][eth]" vil du ikke få Knut, men en del kombinasjoner som starter med de valgte bokstaver. Bruker du Er lik blir resultatet Knuth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Først til Åse: Om du skriv Knu[th] fil både Knut og Knuth bli med. Eg trur ikkje eg vil la det vera eit alternativ at ingen er med. Resultatet er at det meste vil bli godtatt.Eg skal sjå på feilmeldinga, som ikkje har konsekvensar for søk i ein variabel, men får det når ein har to. Men det vil gå nokre dagar. Elles vil grunnfagsstudnetane våre måtte venta før dei får starta semesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Eg ville akkurat til å stille eit spørsmål til Oldervoll om dette, eg trudde nemleg eg forsto systemet, men gjer det tydelegvis ikkje heilt like vel: Dersom eg skriv knut[t][h][e], skulle alle dei tre siste bokstavane vere valfri, og forma "knut" burde kome med i utvalet. Kvifor gjer ho ikkje det? Beklagar dersom nokon tykkjer eg blir veldig spissfindig no, men i alle fall for meg er det viktig å vite kva som fungerer og ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dersom du prøver Er lik o[l][l]e så får du resultatet oe, ole og olle og det var vel det du ønsket? Børjar på har disse med, men vil legge på endelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Nei, problemet mitt no er kvifor ein valfri bokstav til slutt ikkje ER valfri; t.d. gjev søket "jon[e]" ikkje tilslag på "jon", same om du brukar "lik" eller "børjar på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Enig med deg, jeg har sett det samme.Det virker også rart at eksemplet i dokumentasjon:an[n][ae] gir ane, ana, anne, annamens det tilsynelatende identiske:a[n]n[ae] gir anne, anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.