Gå til innhold
Arkivverket

[#592] Utløpsdao???


Gjest Arne Neegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Neegaard

Hva betyr følgende:Advarsel! Datoen for siden er utløpt Siden du vil vise, ble opprettet på grunnlag av informasjon du har sendt inn ved hjelp av et skjema. Siden er ikke lenger tilgjengelig. Av sikkerhetsgrunner sendes ikke informasjonen automatisk inn på nytt.Hvis du vil sende informasjonen inn på nytt og vise denne Web-siden, klikker du Oppdater.Det er nokså tungvint med oppdatering for hver gang.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Laget du bokmerke på et søkeresultat og ville tilbake til dette da du fikk meldingen? Eller var dette noe som oppstod i Analyse-delen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Hei,Det skjer når jeg går tilbake til den opprinnelige siden etter f. eks. å ha fått opp alle gårdsnavn, valgt ett og vil tilbake igjen.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jan Oldervoll er vel den beste til å svare på dette, det er han som har satt innstillingene for serveren og det er han som lager søkeprogrammet, men han er på ferie nå.Det skal være mulig å bruke "Back"/Tilbake-knappen i nettleseren din hvis du vil gå tilbake til utgangspunktet ditt, men ikke hvis det har gått veldig lang tid fra du var der. Tabellsidene vi får se på internett blir laget av et program hver gang en bruker går inn i en database og hver gang en spørring blir satt igang. Jeg regner med det er en begrensing i hvor lenge serveren kan "holde" på siden du fikk laget da du gikk inn, og at da du ville tilbake til utgangspunktet, så var det så lenge siden at den siden var fjernet fra det midlertidige minnet til serveren. Da må du ta en "reload"/oppdater for at serveren skal kunne lage den siden til deg på nytt.Hvis dette skjer veldig ofte ville jeg sett på nettleserinnstillingene og sett om du kunne fått nettleseren til å ikke bruke sidene som ligger i "cache"/midlertidige internettfiler, evt. oppdatert dem automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arne Neegaard

Jeg har prøvd alt dette, men uten at det hjelper. Har forøvrig samme problem med familysearch.org, mens alle andre koblinger går greit. Skjønner ikke bæret av dette. Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette har ingenting med vårt system å gjera. Det er lesaren din som ikkje held på tidlegare sider slik at ho er borte når du kjem attende til henne. Slik sett er det ingenting me kan gjera for å hjelpa deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.