Gå til innhold
Arkivverket

[#600] Søk i DP for Eiker


Gjest Tore Næss
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Næss

Jeg får ikke søk til å fungere i dataene som Eiker historielag har lagt inn i Digitalpensjonatet. Har prøvd på flere, døpte, konfirmerte osv. på de forskjellige årstall, men får bare melding om at "Ingen poster er funne" selv om jeg søker på navn jeg kan se finnes blant de første 10. Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Det burde fungere hvis man lar være å bruke "lik" eller "begynner på" og istedet bruker "inneholder" eller "alle" som søkekriterier.Må innrømme at dette grensesnittet irriterer meg endel ettersom menyen fremdeles indikerer at alle 4 muligheter er tilgjengelige, men det allikevel er mulig å bruke det når man vet om begrensningene.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Disse databasene det er referert til har kun store bokstaver, og i det nye søkesystemet er det ikke tatt høyde for at dette kan forekomme. Jan Oldervoll er på ferie akkurat nå, men han er klar over problemet og vil få orden på det når han er tilbake. I mellomtiden, kan en søke i databasene ved hjelp av kriteriene "inneheld" og "alle", samt "børjar på", men da kun med en forbokstav i tekstboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.