Gå til innhold
Arkivverket

[#608] Veiledning om innskriving av gode titler


Gjest Jarleif Nordheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarleif Nordheim

Jeg er blant dem som har stor nytte og glede av kjelde- og brukerforumene. Mange ganger skulle jeg imidlertid ønske at vi som skriver innlegg brukte noe mer tid på å formulere gode overskrifter. Det vil kunne gi bedre respons og gjøre det lettere å søke opp gamle innlegg.I denne sammenheng har jeg et konkret forslag til dere som jobber med systemutviklingen/redigeringen: Når jeg tar opp skjema for "Introduser eit nytt tema", får jeg ei linje for "Tittel" med påfølgende plass til å skrive inn "blikkfanget" for min melding. Hvis det her (sammen med ordet "tittel") settes inn en kort veiledning som f.eks. "nevn om mulig navn, slektsnavn, sted og aktuelt tidsrom i tittelfeltet", vil vi få en påminnelse som kan virke positivt.Jeg har forståelse for at det kan være "trangt om plassen", men jeg tror en slik veiledning alt i alt vil heve kvaliteten på en fra før meget god tjeneste.Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

I prinsippet samd med deg. Men problemet er at programmet blir brukt i ymse samanhengar, mellom anna i dette forumet. Og her ville ei slik rettleiing vera misvisande. Så difor vert det nok verande slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Skjelanger

Hva med en mer generell formulering... "Prøv å lage en tittel som beskriver innlegget best mulig." eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.