Gå til innhold
Arkivverket

[#609] 1900-telling for 0301 Kristiania - Danmarksgade 22


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg søker etter Petter Pedersen bosatt i Danmarksgade 22, men finner hverken Danmarksgade 22 eller "min" Petter Pedersen, derimot andre med Oedersen forkortet til Peders. Jeg finner andre nummer i Danmarksgate og jeg finner ham når jeg søker på hans far, bosatt samme stad: Anton Pedersen, Vognmand f. 47 på Ski. (ref. 55412)Det viser seg at det ikke ser ut for at jeg ikke finner noen andre i hans familie ved å søke direkte på dem (jeg har bare sjakket noen). De har referansene 55413-55419. Jeg har ikke sjekket de 3 andre på samme adresse (55409-11). Hva er feil/gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Kari Jeg vet ikke hva du har gjort feil, men jeg søkte på gatenavn og "børjar på" Danmarksg og fikk da bl.a. opp Danmarksgade 22. Litt nede på siden der fantes både Anton Pedersen, hans kone Lina og to barn - Einar og Petter. Petter Pedersen var ugift sønn - Volontør i Speditionsforr. Født i 81. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg har heller ingen problemer med å finne Petter dvs den riktige er med på listen.Dersom du søker med Gatenavn 'Børjar på' Danmarks vil du se at halvparten er skrevet Danmarksgade og resten Danmarks Gade. Det kan jo være grunnlag for feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Nei, ett av problemene var nok at jeg søkte på "Sedvanlig bosted" og "Midlertidig bosted" og børjar på "Da". Jeg la ikke merke til at man kunne søke på gateadressen.Men at jeg ikke fant de andre familiemedlemmene direkte skjønner jeg ikke helt, for nå finner jeg dem. Det er mulig jeg hadde problemer på grunn av at Digitalarkivet har temmelig forskjellig fødselsdato på Petter Pedersen enn den jeg har i mitt register..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.