Gå til innhold
Arkivverket

[#636] Problem med å legge inn debatt tema


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Jeg har problem med å få legge inn nye debatt-innlegg fra mine to hjemmedata maskiner.Når jeg forsøker å klikke på legg inn nytt tema får jeg opp "Du kan ikkje leggja inn innlegg utan at lesaren din godtar cookies." Jeg har ikke gjort forandringer av oppsettet på hjemme-maskinene mine siden jeg sist la inn debatt-tema. Jeg har sjekket sikkerhets oppsettet av denne job-maskinen som det fungerer i fra mot hjemme-maskinene og det ser helt likt ut, hva kan være galt? Er jeg svartelistet eller?? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Nei, du er ikkje svartelista. Helst er det at du ikkje tillet cookies. Men meldinga du får kunne i gjevene tilfelle vera feil. Prøv igjen og sjå om du får same meldinga. Gjer du det kan ikkje forklaringa vera nokon anna enn at du ikkje godtek cookies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg får same melding når eg slå av cookies. Egt er rimeleg sikker på at det er her problemet ditt ligg.Hos Netscape finn du cookies under Edit opp i menyen, og preferences nederst på lista du då får opp. På 6.1 heiter neste nivå Privacy and security, i tidlegare versjonar Advanced. Og så my du markera Accept all cookies.Hos Microsoft går du inn på Verktøy, alternativer for Internett, Sikkerhet og til Knappen nede på sida som heiter Egendefinert nivå. Då får du opp ei liste og kjem til det som nokon har døypt til Inormasjonskapsler (eg skulle ha lyst å snakka med vedkomande). Der klikkar du på begge Aktiver, og saka burde vera løyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thynes

Jeg har akkurat samme problemet. Jeg får feilmedling når jeg prøver å legge inn en melding. Denne feilmeldingen dukket opp plutselig uten at jeg hadde vært inne å gjort noen endringer på maskinen. Nå har jeg sjekket oppsettet og det som har med cokkies og å gjøre var og er aktivert, men fremdeles dukker feilmeldingen opp.MvhAlf Thynes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Bortsett frå at me har differensiert feilmedlinga noko, har me ikkje gjort det minste med programmet, så eg har vanskeleg for å forstå at problemet ligg hos oss. I tillegg synest det som om folk gjerne får lagt inn innlegg. Eg har rett og slett ikkje noko råd å gje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har ingen problem, korkje frå kontormaskinen eller heimemaskinen. Men det er ikkje det at dei går inn via gamal adresse. Eg ser framleis at det mange stader ligg lenke til den gamle adressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thynes

Yess. Det var det som skulle til. Jeg har hatt adressen lagret under favoritter, men det er lenge siden jeg la den der. Nå gikk jeg inn en annen plass og vips. Takk for tipsetAlf Thynes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.