Gå til innhold
Arkivverket

[#639] Hva betyr "404!"


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg undres på hva som skjer. Av og til, ikke alltid, når jeg klikker meg inn på en link så kommer der opp en blank side med "404!" Jeg har ikke forandret noe i Pref. og det skjer ikke i Netscape, men i Expl. 5.01. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette ser ut som ei feilmelding frå servaren; eg hugsar ikkje dei einskilde kodane. Men eg går ut frå at om du trykkjer reload så vil du få sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette trur eg ikkje eg er i stand til å hjelpa deg med. Du må i alle øve fortelja meg kva du gjer. Det beste er om limer adressa til sida du finn lenka på inn i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for hjelpen, men nå husker ikke i farten linken. Jeg skal heller komme tilbake når og hvis det kommer igjen. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

404! ser mer ut som en intern melding på sol.no sine sider. Jeg klikket meg litt rundt på abonnentenes egne hjemmesider og traff på både 404! og 403! flere ganger. Om det er abonnenten som har sagt opp abonnementet sitt, eller en feil i systemet kan jeg ikke svare på. Kanskje man skulle spurt sol.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten J. Rasch

Ved oppkall på slektshistoriske kilder 1500 - 1900 på ABC -startsiden - Slektsforskning får man også koden 404. Det må være noe felles som er "nede" ett eller annet sted. Dette stedet er jo en fin opprammsing av kilder. Men dette er vel ikke forumet for dette problemet, da det ikke angår DA. Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når du brukar ei SOL-lenke er dette ei lenke, ikkje til den tenesta du ber om, men ei lenke til SOL sin servar. Denne hentar så sida du ber frå t.d. DA sin servar og sender ho til deg. Dette fører då til at om SOL er nede eller ikkje fungerer som dei skal, kjem du heller ikkje fram til oss. Slik sett er det betre å ha eit bokmerke på http://digitalarkivet.uib.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Ved klikk på denne får jeg 404! Jeg fant den indirekte via DA's "Nyttige lenker" - kirkebøker - dissenter...Yngve Nedrebø: "Til sin barnefader udlagde hun ..." Reelle eller fiktive barnefedre for utenomekteskaplig fødte barn i Bergen 1668-1800. Heimen 1/1995, bd. XXXII, side 23-32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Den lenken viser også til en side på sol.noDen siden ligger under hjemmesiden til Foreningen for Norges døvblinde, og den har fått ny adresse om du går inn på artikkelen via deres hjemmeside: http://home.online.no/~fndbred/barnef.htm istedenfor home.sol.no... så det ser ut som sol.no har endret på url-en.Det skal holde å endre sol til online i url-en når en kommer over disse meldingene på sol.no sine sider.Vi i Digitalarkivet skal få oppdatert de av lenkene våre som peker mot gamle sol.no-adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Mere 404! Funnet under nyttige lenker:404 - Siden finnes ikke Siden /blank_kvit.html finnes ikke blant UiOs nettsider. Det kan hende at pekeren på siden du kom fra er feil eller siden kan være utdatert eller flyttet. Du kan bruke søkefeltet oppe til høyre for å finne det du leter etter. Du kan også prøve å finne fram ved å bruke navigasjonsmenyen øverst på siden som utgangspunkt.Funnet under nyttige lenker "bustadnavnsarkivet" eller noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når de påpeikar at de får ei 404-melding, ver gild å oppgje lenka du brukte. Dermed kan me retta/fjerna lenka. Men det blir for mykje om me må testa alle lenker for å sjå om dei virkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Sorry, jeg glemte mellomleddene: 1. Nyttige lenker, 2. Slektsgranskning - pekere til aktuelle nettsteder, 3. Dokumentasjonsprosjektet, 4. Bustadnavnsregisteret.Forglemmelsen skyldes nok delvis at enden på visa var så "offentlig". Beklager nok en gang...Og med det samme: Nok en gang 1000 takk for det kjempearbeidet du/dere nedlegger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Takk for spesifiseringen, men ettersom det er feil internt på en side vi ikke rår over, er det nok de ansvarlige for den siden som må få beskjed. Du kan sende e-post til dem på: feilmelding@dokpro.uio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg ville bare hjelpe til med å vise hva koden betød for noe.Men melding til rette vedkommende er sendt.;-)(den var vel fin, vel?) Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.