Gå til innhold
Arkivverket

[#661] Digitalarkivet er blitt uhyre tregt


Gjest Kjell Eidet
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Eidet

Hva har skjedd med Digitalarkivet? Det er nå blitt så tregt at det i praksis er nærmest ubrukelig. For ordens skyld: Jeg bruker Netscape 4.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg tror nok du må finne årsaken andre steder enn hos DA, dersom noe har endret seg så vil jeg heller si at det er raskere nå. Jan O nevnte tidligere koblingen fra din nettleverendør til Uni-nettet som en mulig flaskehals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Ulvund

Du kan sjå nederst på sidene du får frå tenaren til DA kor lang tid den bruker. Resten av tida går med til transport over nettet. Eg har merka meg at nettverket generelt til tider har vore tregt og innimellom heilt ute. Om det er ved UiB eller andre stader problemet ligg, veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

DA har sikkert aldri vore så raskt som det er no. Grunn: Me installerte ny tenar i haust, og har som vanleg hatt dalande trafikk i julestria. Eg trur nok det er internettleverandøren din du må snakka med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Brukte stoppeklokke nå. Det tok 6 min. og 10 sek. å komme inn hit fra jeg begynte å åpne til Digitalarkivet. Det er bare til Digitalarkivet det går så tregt, så jeg vet ikke hva min nettleverandør kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Du kan jo røpe hvem som er nettleverendøren slik at andre evnt kan bekrefte/avkrefte at det går tregt via dem.Når jeg ikke kjører på høyhastighetsnett så bruker jeg ISDN mot hhv Telenor og Tele-2 og bruker da omtrent 10 sek inn hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Stoppeklokketid denne gang: 6 min 7 sek, så det går jo framover...Min nettleverandør er alfaNETT, kabel-TV og Internett på kabel i Bærum. Inntil nylig var dette et eget selskap i Bærum, med god service og hyggelig tone. Men nå har Telenor Avidi kjøpt det, og servicen er gått rett i -- dass, om det må være tillatt å bruke et slikt kraftuttrykk i disse spalter.Uten varsel sluttet de å levere news, så vi måtte ut og lete etter en annen news-leverandør. Dessuten har det vært en rekke avbrudd, tildels over flere dager, i Internett-forbindelsen. Det er i tillegg helt umulig å få kontakt med noen på feilmeldingstelefonen. Har prøvd mange ganger i lange stunder av gangen, helt forgjeves. Har sendt klage til kundeservice@alfanett.no, men har til nå ikke fått noen respons.Jeg er ikke kvalifisert til å redegjøre nærmere for endringen ved Digitalarkivet i det siste, men jeg skulle anta at en redegjørelse fra Oldervoll til kundeservice@alfanett.no (dersom han har tid) kunne hjelpe til å klargjøre situasjonen med sikte på en bedring. Jeg kan ikke bruke Digitalarkivet noe særlig slik som stillingen er nå.Min emailadresse: kjelleid@alfanett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Jeg har også alfanett i Bærum. Vanligvis, som idag, går det meget raskt og er inne på denne siden på sekunder. Bruker ellers Internett Explorer 6.0 Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Tregheten er tilsynelatende over. Idag tok det 20 sek å komme inn. Kan min klage pr. email ha virket tro?? Har ikke fått noen slags tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.