Gå til innhold
Arkivverket

[#669] Tilgjengelige data med den Norske nettleseren "Ope


Gjest Lasse Vråle
 Del

Recommended Posts

Gjest Lasse Vråle

Jeg har lagt merke til at når jeg bruker den nye raske norske nettleseren "Opera versjon 6" i stedet for Internett Explorer så gir de samme svar inntil man kommer til tilgjengelige data. For eksempel når man søker på kildetype,kirkebøker,døpte,Hordaland og en kommune som kommer alt opp, men under tilgjengelige data kommer det ingen filer når "Opera" benyttes. Hva er årsaken? Er det fordi dere bare har tilpasset Digitalarkivet til Bill Gates Explorer, og ikke til Opera eller er det bare en mindre feil. Siden den norske Opera nettleseren kan brukes på alle operativsystemer i motsetning til Explorer, som bare virker på Windows, og som nå har blitt verden`s tredje største og er fri for virus problemer, har jeg blitt interessert i å bruke Opera mer permanent, men da må den jo virke optimalt også på Digitalarkivet. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

DA vert stort sett ikkje testa for Internett explorer i det heile; eg brukar ikkje den lesaren. Første test er i Opera, som er favorittlesaren min, neste i Netscape. Alt synest gå heilt fint i Opera 5.12. Men du har heilt rett; i 6.0 får du ikkje opp lista over tilgjengeleg data frå Digitalpensjonatet. Det ser ut til å vera feil i lesaren. Både 5.12, Netscape og IE greier det fint. 6.0 klarer det også fint om ein hentar med ein annan lesar og så les frå eigen disk. Eg veit ikkje heilt kva eg skal gjera med dette anna enn å melda til Opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vråle

Jan Oldervoll; tusen takk for avklarende svar. Jeg snakket med en i Opera som sa at jeg burde fylle ut et skjema i "Bug tracking system". Det har jeg nå gjort og lagt ved mitt spørsmål og ditt svar. Håper det var ok og at det kommer fram. Da regner jeg med at dette løses etter hvert. Takk for et flott system dere har laget i Digetalarkivet og jeg ønsker dere alle et godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.