Gå til innhold
Arkivverket

[#684] Hva er galt?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Når jeg søker på FT 1865 så eg opp ende på øverste linje: "Alle Førre Neste Heim Hjelp Analyse Ingen funne i siste søk. Post 1-2 av 2/15 utvalde i databasen". Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Det same har eg meldt for nokså lenge sidan: meldinga "Ingen funne i siste søk" kjem opp saman med talet på treff på den lina som børjar med Alle, Førre, Neste osv.Det gjeld ikkje alle søk, men nokså ofte. Eg har ikkje prøvd å finne om det er noko system i denne feilen, som er nokså ubetydeleg bortsett frå når eg skal demonstrere systemet for nye brukarar og får eit lite forklaringsproblem ... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, Birger. Eg forstår det likevel. Eg har oppfatta det som eit først og fremst kosmetisk problem, dermed har det aldri blitt tatt heilt alvorleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Jan. Beklager, jeg har ikke vært på maskinen siden eg la inn spørsmålet så jeg så ikke at noe var falt bort i spørsmålet. Men det er korrekt som Arnfinn forklarer. Vel, det kan kanskje bare være et "kosmetisk problem", men for meg som ikke er ekspert på data så skaper det usikkerhet om at eg kanskje ikke har fått opp det eg søkte. Dermed går eg ut av siden. Hvis det derimot ikke betyr noe annet, så kan det gjerne stå der for meg. Takk i alle fall for utrolg god hjelp til alt det man stiller spørsmål om. Du og dine kollegaer gjør en fantastisk god jobb! mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No har eg gjort eit forsøk. Men det er meir komplisert enn det høyrest ut til. Difor garanterer eg ikkje at det går bra i absolutt alle situasjonar. Meld attende om feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Var nå inne på flytting fra Sogn og Fjordane og dette fikk jeg opp: "Digitalarkivet: Sogn og Fjordane flytting. [54862/50] Rettar til dataene: Fylkesarkivet Sogn og Fjordane Finn postar der Søk Alle Førre Neste Heim Hjelp Analyse Ingen funne i siste søk. Post 1-10 av 22529 utvalde i databasen" .Ikke for det at det betyr all verden, men bare for å hjelpe deg til å lokalisere plassen hvor "problemet" dukker opp. mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.