Gå til innhold
Arkivverket

[#688] Forslag til enklere søk


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Dette er et tema som har vært oppe tidligere; nemlig muligheten til å dele opp etterlysninger fylkesvis: De fleste av oss har mest å bidra med i et begrenset geografisk område. Jeg er klar over at debattforumene er en ekstra service for oss brukere av DA og at det ikke kan legges for store ressurser i dette ønsket. Et konkret forslag er derfor at det under overskriften "Introduser eit nytt tema OPPFORDRES til å: - også skrive fylke, event. også kommune. - bruke ctr. + f - Av og til søke gjennom "list alle"I min enfoldighet tror jeg altså at ved å bruke gjennomtenkte "overskrifter" og søkefunksjonen vil debattsidene bli enda bedre. Jeg har mer enn en gang oppdaget et langt mer erfarne PC-brukere enn meg ikke kjenner til ctr+f, og mange av oss har erfart at ved å "flytte et gammelt tema opp" får vi tilslag; dette viser at gamle tema ofte blir liggende pasive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Beklager - oppsettet jeg hadde satt opp ryddig og fint ble anderledes som ferdig innlagt: Men jeg håper dere leser at det skal være tre oppfordringer (mine"-" ble forskjøvet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Diskusjonen om me skal ha eit forum for kvart fylke er me ferdige med for lenge sidan. Eg trur ingen nye argument kan vega opp alle dei gamle og gode argumenta mot. Kort sagt vil ei slik ordning bli mykje mindre brukarvenlege enn dei noverande. Men eg har tankar om at det kanskje snart må koma ein ny versjon av programmet som driv foraa, det noverande er 5-6 år gamle. Og då er det sjølsagt mogleg å få inn forbetringar utan at dei virka øydeleggjande. Me får sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk Jan.Har likevel en mistanke om at jeg har uttrykt meg dårlig - jeg mener IKKE at det trengs endring av programvaren, KUN den "bruksanvisningen" jeg antyder (eller noe lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No må ein jo seie at det er blitt mykje betre i forum 3 når det gjeld å oppgi geografiske einingar i titlane. Av dei 20 fyrste som ligg der nett no, har heile 14 gitt opp eit geografisk område, medan berre 4 har latt vere. Dei to siste er generelle saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.