Gå til innhold
Arkivverket

[#689] Feil parameter


Gjest Halvor Aaby
 Del

Recommended Posts

Gjest Halvor Aaby

Jeg har prøvd det nye landsomfattende søkesystemet, men det stopper bestandig når jeg klikker på lenka med antall personer i et fylke. Da får jeg beskjeden: Feil parameter fornavn/etternavn osv. avhengig av hva jeg valgte sist. Jeg har aldri tidligere hatt noen problemer med søk i Digitalarkivet. Jeg ser at noen hadde denne feilen når søkesystemet var under utprøving. Jeg bruker Internet Explorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det forstår eg ikkje heilt. Eg har kjørt runt i IE og det virkar fint. Det same trur eg andre har gjort også, ut frå loggen. Har andre same problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Jeg kan legge til at når jeg trykker på "Finn gardar", får øyeblikkelig opp: Feil parameter gard. Kanskje har jeg gjort et eller annet feil, men jeg skjønner ikke hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er nok ikkje du som har gjort noko gale, men det skjer noko feil under overføring av informasjon frå din masin til tenarmaskinen min. Eg forstår ikkej heilt kva det kan ver, men litt av informasjonen forsvinn på vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R.Bjerke

Jeg får samme feil som nevnt her, men ikke hele tiden. Noen ganger får jeg også denne meldingen:" Leit etter personar i folketeljing ljin --------------------------------------- feil Søketid: 0,00 sekund. "Gjelder kun det nye landsomfattende søket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det siste tilfelle betyr nok at systemet mister kontroll med kva teljinga han skal søka i. Det er nok det same i bunn og grunn; informasjon frå maksin til tenar forsvinn. Eg skal tenkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Samme problemet her hvis jeg prøver å bruke lenken prøvast, men hvis jeg går inn på lenkene i innlegget fra 20.01.2002 fungerer det som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Greitt. Lenken prøvast bør ikkje brukast i det heile. Systemet er no sett i vanleg bruk. Hentar du fram t.d. 1865 teljinga får du tilgang til det nye søkesystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

Jeg får stadig "feil parameter fornavn, etternavn osv."i det landsomfattende søket.Jeg testet det samme fra kontoret og der var det ikke noe problem. Det er fantastiske søkermuligheter vi har fått. Jeg skulle bare ønske at det funket fra hjemme pc-en min.Er det PC,en hjemme det er noe galt med? Skal jeg kontakte internett lev.? Kan noe hjelpe?Hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg har ikkje noko godt råd. Dersom ein ikkje akspterer cookies, vil ein få feil. Men ikkje den du beskriv. Kan det tenkjast at du har gamal versjon av nettlesaren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Govertsen Trøgstad

Hurra, nå virker alle søkerfunksjoner.Selv om PC min bare er 2 år gammel, trengte den å få lastet ned komponenter fra nettet. Jeg fikk hjelp til å laste ned fra Microsoft Windows Update/MicrosoftInternet Explorer. Kanskje det er flere som må gjøre det samme? Hilsen Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Nå fungerer det også for meg. Jeg kjøpte et PC-blad der det var vedlagt en CD med siste versjon av Explorer pluss mye anna, deriblant Outlook Express. Det er kanskje årsaken til at jeg måtte skrive navn og E-post-adresse over dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Sjå (det feileplasserte) tema 1418 i kjeldeforumet for å finna ut korleis du oppdaterer Explorer. Du treng ikkje teknisk innsikt for å gjera det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg vil ikkje utelukka at også gamle versjonarar av Internet Explorar gjer jobben. Men det er heilt avgjerande at den er sett opp for å godta cookies. Sjå Verktøy (oppe), Alternativ for internett, sikkerhet, Internett, klikk på egendefinert nivå. Langt nede finn du Informasjonskapsler (cookies). Særskilt den for kvar økt må vera Aktivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.