Gå til innhold
Arkivverket

[#702] Nytt debattsystem


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Et forslag som jeg egentlig ikke har peiling på om kan virke. Hva med å sette "_self" i anførselstegn???? Eller KANSKJE et semikolon på slutten kan hjelpe?Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, Geir. Koding me er nok rett javasccript. Eg veit rett og slett ikkje kvifor lesaren din ikkje oppfattar det som rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Jan, du skriv i første innlegg at det skal bli større fleksibilitet i antal innlegg ein kan sjå i gongen, men gjeld det då berre når ein vil bla i innlegga? At det alltid er 20 i fyrste visning, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Problemet er at det er vanskleg for meg å vita kva alle dei 30.000 brukarane ønskjer å starta med. Men me skal sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Det er tydelig at Bill gates ikke er enig i at det er rett javakode.Lagret siden til disk og editerte inn anførselstegn - "_self" og feilen forsvant.Slettet filene, lagret på nytt og da var feilen der igjen - dvs når "" manglet.Så "" ser i alle fall ut til å løse problemet hos meg.Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jan: .. Finner ikke siden-problemet klarer eg ikkje få fram ..Dette er ikke tilstede der jeg er nå, se Min test.Når jeg skriver dette så vises alle tidligere innlegg. I den nye versjonen ser jeg bare det siste innlegget (over og under skrivefeltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg prøvde det samme som askerøi har skrevet her at han har prøvd, nemlig å søke etter alle debatter jeg selv har startet. La inn etternavnet mitt: Mathisen. Men fikk bare opp de 10 eldste. Askerøi skriver at han fikk opp alle de debattene han selv hadde startet. Var det fler enn 10?Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Geir:Eg har no lagt inn "_self". Går fint hos meg, vonar det same hos dag.Hans:Hugs at det er to fora; i arkivdebatten har du berre 10, i brukardebatten finn du mange, mange fleir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det skulle no berre mangla, Hans, at eg ikkje var tolmodig, når så mange på ein god måte hjelper meg å prøva ut nye program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Fint søkesystem. men jeg blir litt forvirret over bruk av begrepene tittel, emne (Digitalarkivet/...) og tema. Ved søk etter navn på forfatter av innlegget, kunne det jo gjerne vært bare det man søkte på, f.eks. ved en nedtrekksliste med valg mellom (tema?)tittel, avsender osv. (Eller kanskje fantes det?). Mens jeg skriver slike innlegg har jeg behov forå gå tilbake for å se på det jeg har testet, men da blir vel mitt halvferdige innlegg borte..Virker alt+venstrepil for å komme tilbake til forrige bilde? Jeg går tilbake, men noen ganger i nokså mange trinn.Så lurer jeg på om man bare skal kunne korrigere innlegget sitt én gang. Ved neste korreksjon får man ikke lest gjennom det - men det er kanskje greitt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Til Kari: Er det riktig oppfattet at du sjekker og skriver innlegg i samme vindu?Prøv i så fall Fil/ Vindu/ Ny på menylinjen. Da kan du ha så mange vindu som maskinen tåler og du klarer å holde oversikten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det står ei lenke i tredje innlegg i debatten. (her). Me reknar me å setja det i drift ein av dagane. Me skal først laga litt oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Hei hvor har det blitt av det systemet som vi logget oss inn på for og lager de personene vi var ute etter,mulig det står i et debattforum,men jeg klarte ikke og finne den. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Takk for svaret Jan du gjør jo en kjempejobb. Blir da det vi lagret tidligere borte eller ??? Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.