Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Inger Tysland

[#705] Fødselsår 1850 Sverige stemmer ikke

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Når jeg går inn på fødselsår 1850, fødested Sverige kommer de fleste fylkene opp med navnet Mathis, alle født i forskjellige år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Det skjer ikkje hos meg, i nokon av teljingane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Tysland

Har fått til det samme nå igjen. Det ser ut som om det skjer noe når jeg lar tellingen stå åpen en stund uten å bruke den.Når jeg så fortsetter har det skjedd en "klikk" et sted.Kanskje min PC?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Løysinga di stemmer nok. Når du søker må eg lagra søket ditt på min maskin. For at det skal gå an å arbeida raskt vil kvart søk ta ca 2,5MB, eller noko som tilsvarer 500 sider. Når me kvar dag har 4-5000 brukarar, sei det seg sjølv at me ikkje kan lagra søket i det uendelege. Dersom det ikkje skjer noko frå maskinen din på ei stund, vil andre overta lagringsplassen din, og leggja inn sitt søk. dermed får du eit heilt anna søk enn det du gjorde. Eg skal tenkja på korleis eg på best mogeleg måte får advart deg (og alle andre)når så skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Tysland

Jeg beklager at jeg ikke har tenkt så langt. Skal lære meg å bruke "av-knappen" når jeg blir heftet av andre ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Eg synest kanskje ikkje du burde måtte tenkja på det. Eg skal sjå kva eg kan gjera.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.