Gå til innhold
Arkivverket

[#709] Landsomfattende søk FT 1900


Gjest K. Sandberg
 Del

Recommended Posts

Gjest K. Sandberg

Når jeg etter først å ha lagt inn fornavn, dernest etternavn og fødested,får jeg opp en liste over kommuner hvor kombinasjonen forekommer. Når jeg går inn på disse, får jeg opp en del personer hvor bare f. eks. det søkte etternavn forekommer - fødested og fornavn er helt noe annet. Dette til tross for at det navnet jeg søkte, står oppført som mitt valg over kommuneoversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.Sandberg

Jeg søkte etter Carl Johansen født i Eidsberg. Krysset av for forskjellige varianter av etternavn og fødested - Johansen, Johannsen, Johannesen etc. og Edsberg, Eidsberg etc. Da jeg etterpå gikk inn på de forskjellige kommuner fikk jeg bl.a. opp en Lars (e.l.) Johannesen født i Sem (under Sem med "t" for fødested) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg kan bekrefte overstående, men jeg fant en Maren Johan* født i Eidsberg i Rakkestad.Dersom Carl ikke er funnet enda er det kanskje han som jeg fant i Oslo: Lenke mitt var først Carl og deretter E* for fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Slik det ser ut for meg går system i feil når det ikkje finst nokon som oppfyller kravet; når det ikkje finst nokon Carl Johansen fødd i Eidsberg.Eg skal sjå på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.