Gå til innhold
Arkivverket

[#763] Kirkebøker Sogn og Fjordane


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Er det noen som kan fortelle meg hvilke kirkebøker som er lagt ut for Sogn og Fjordane. Jeg har prøvd å søke på informasjon fra min familie som er fra Løkkebø i Kinn. Men uten veldig oppløftende resultat. Det er en rekke personer, de aller, aller fleste, som ikke dukker opp.Vennlig hilsen Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Har du prøvd Kulturnett Sogn og Fjordane, fylkesarkivet sine databaser? Jeg er enig med deg at det er lite opplysninger knyttet til hvilke kirkebøker som er med i databasen. Hvis du søker på Kinn og et vanlig fornavn som f.eks. Anders, så får du fram et stort antall gårder fra Kinn. Håper dette kan være til hjelp, ellers må du kontakte fylkesarkivet i Sogn og Fjordane. Hilsen G.S.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

fort.s Har forresten selv en oldefar, Berent Andreas Andersen f. 1.11 1833 og hans far Anders Olsen, Løkkebø f. 3.12 1794, gift 2.7 1825 med Nellie Johanne Annaniassen, Ekefjord f.10.5 1801.De hadde 6 barn alle Løkkebø. Hilsen Greta Storm Ofteland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo igjen. Har sjekket folketellingen fra 1865 når det gjelder Løkkebø. Der er det 10 huslyder under Løkebø gard 307,308,309,310a,310b. Av alle personene som forekommer totalt her er det bare 5 personer som er over 65år. Søren Hanss. 85år bruk 307, Lars Lars. 71år bruk 309,Anders Ols. 66år og Nille Ananiasd.(konen) 67år Løkebø 1 (Branden), Jacob Sørens. 66år, Løkebø 2. I 1801tellingen finner jeg av ovennevnte personer under Løkkebøe: Søren Hansen 14 år, Anders Olsen 1år, Jacob Sørensen 2år. Dersom du ikke finner slekten din, kan det være at de har byttet etternavn? Håper dette kan være til hjelp. Kunne være interessant å få noen navn på personene fra Løkkebø som du leter etter. Jeg ser ikke bort ifra at du har funnet ut dette selv. Venlig hilsen G.S.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det materialet vi har fått stilt til rådighet fra Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane omfatter: 447 gravlagde i Kinn fra slutten av 1840-tallet, og utover 1850-tallet.551 vigde fra slutten av 1840-tallet til 1877.1416 døpte fra slutten av 1840-tallet til midten av 1860-tallet.Vi regner med at vi ved Statsarkivet i Bergen vil arbeide med kirkebøkene for Kinn i kommende år. Vi har registrert vigde i Kinn 1730-1816, men må gjennom en korrekturfase før det blir lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.