Gå til innhold
Arkivverket

[#792] Landets kirkebøker


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Dere får unnskylde meg hvis jeg foregriper begivenhetenes gang nå, men dersom dere satser på å registrere landets kirkebøker, vil dere da vurdere å bruke det som allerede er registrert privat og av andre institusjoner enn Statsarkivene etc. (for det er jo etter hvert en god del)? Eller er det uaktuelt å bruke annet enn det dere registrerer selv?Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me er klart interesserte i å bruka materiale som er registrert av andre. Men samstundes er me sjølsagt interesert i at kvaliteten på registreringanae skal vera så god som mogleg, og ikkje minst kjent. Sidan me er ein svært liten organisasjon, er me nok meir interesserte i samarbeida med institusjonar som t.d. DIS enn med privatpersonar. Men me utelukkar i utgangspunktet ikkje noko samarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Er det da slik å forstå at folk som mener de har gjort et seriøst registreringsarbeide burde ta kontakt, så dere kan få en oversikt over hva som finnes? Eller er det ingen vits ennå? Jeg ser stadig utlyst - men ikke utlagt - nyregistrert materiale på nettet, spesielt av kirkebøker og skifteprokoller.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du må gje oss litt tid. Me må vera litt forsiktig med kva me gjer. Me har så liten bemanning at me risikerer ikkje å klara følgja opp. Me arbeider med spørsmålet og vil koma attende til korleis dette skal gjerast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.