Gå til innhold
Arkivverket

[#837] Marta Halvorsdtr, Fana, levde 1818, som enke og ug


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Arne Helgeson, f. 7. august 1796 i Indre Hop, Fana Bergen, d. 19 feb 1849 i Fana, Bergen,ble 1818 far til en sønn Jens, hvis mor var Marte Halvorsdtr. I klokkerbok for Fana er følgende antegnet (fol 26/27, klokkerbok 34) 'Moderen Quinde, rettere, enke Marthe Halvorsdtr., Indre Hop og Faderen, ugift ungt mandfolk Arne Helgesen Indre Hop' *dpt 23.8.1818 i Birkeland kirke; faddere: Elling Larsen, Helene Andersdtr., Niels Henriksen, Siri Larsdtr. Indre Hope, Lars Mikalsen Kraakenes*Jeg har funnet denne Lars og her er også andre etterkommere enige og at det er vedkommende, men hvem er denne Marta.Nå tror jeg nesten jeg har vært på alle relevante kvinner i den aldersgruppen dette kan være. I vesentlig grad har jeg holdt meg til området rundt Bergen, men vedkommende kan jo gjerne være kommet et annet sted fra. Tar mot alle gode tips for å finne denne spesielle damen. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Det finnes jo en (til nød to) "Marthe Halvorsdtr." i Fana i FT 1801 som er "gamle" nok til å kunne bli enke allerede i 1817/1818. Regner med at du allerede har utredet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Otto Jørgensen

Jo, jeg har nok søkt etter damen, men hun er fremdeles et stort spørsmål.Sansynligvis er hun vel heller ikke fra Fana, men samtidig ser jeg heller ikke noen grunn til det.Men så langt har jeg ikke funnet noen grunn til dette.Heller ikke hennes død er funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Otto Jørgensen

Jeg tror vel jeg har gransket de fleste Martha Halvorsdatter, Skrevet på ulik måte.I og med at hun er enke i 1818 når hun får sin sønn antar jeg at hun må være født før 1801 og har derfor brukt 1801 som utgangspunkt uten resultat.Tror også jeg har sett etter de fleste døde uten resultat.Er der håp om å finne damen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.