Gå til innhold
Arkivverket

[#897] 1865-tellingen for Trysil


Gjest Erling Diesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Diesen

For 1865-tellingen mangler, så vidt jeg kan se, Trysil i kommunelisten for Hedmark. jeg gåt ut fra at Trysil var egen kommune i 1865? Kan det sies noe om når 1865-tellingen for trysil blir lagt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

FT 1865 for Trysil er dataregistrert av Dovre Data. Jeg mener jeg har sett adressen deres i et tidligere innlegg i Debattforumet. Kan noen andre hjelpe der?KjellH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

RHD har rettighetene til utlegging av det materialet som er registrert av Dovre Data. Vi håper på en avtale med RHD i løpet av høsten 1999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bjarne Paul Nerby

Jeg har de fleste folketellinger for Trysil,da mitt Nerby-navn er derfra.Jeg sitter ikke hjemme nå,men skal undersøke om jeg ikke har den(også).(Jeg har så mye slektsdata at jeg ikke er helt sikker på hva jeg har iblandt).Den er nok i så fall på papir.Særlig vil jeg peke på den fra 1801,som er "interessant".Husk:det er flere gamle satvemåter for "Trysil",f eks "Tryssild" noe som kan bli litt rart iblandt ved datasøk.Husk også på at dersom du leter etter emigranter fra Trysil,så finnes det mye om disse andre steder.Gode,nærmest unike lister finnes publisert i gamle dokument fra USA.Husk også:det var "tidlig" en egen Trysil-grend i Minnesota.Jeg mener første utvandrer fra Trysil dro ca.1834.Det finnes mye i "Østerdølenes Sqaga" skrevet i Minnesota tidlig på 1930 -tallet,-34 om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.