Gå til innhold
Arkivverket

[#929] Folketellingen 1900 -hvor har bestefaren min blitt


Gjest Rune Aasrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Aasrum

Jeg er en forholdsvis fersk slektsforsker som i det siste har søkt endel i folketelleingene for å finne slektninger. Mye har jeg funnet, men bestefaren min, Oscar Monrad Kristensen Hontvet f. 1886 er ikke å finne. Resten av familien er på plass i Stokke kommune i Vestfold. Hvor kunne en 14-åring gjøre av seg, har søkt på hele landet og ikke funnet ham. Noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sjekk i kirkebok (Statsarkivet i Kongsberg) om Oscar M. ble konfirmert - ca. 1900-1901 i Stokke. Og dersom han var der i 1901 er det fristende å tro at han er uteglemt av familien. Kanskje har han midlertidig hatt tilhold et annet sted 3. desember 1900, og familien har trodd at han var registrert der.I 1900 var han nok i yngste laget til å ha dratt til sjøs, men ellers kan han dukke opp i skipslistene.Vet man noe om hva han drev med i årene etter 1900 - i lære, i arbeid, eller til sjøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Fann ein Oskar Kristiansen, f. 1880 i Stokke, som læregut i hjulmakerhandv. hjå hjulmakar Thorvald Larsen i Ramnes. Om OMKH var fødd i 1886, må han ha vore tvilling med Hans Krist. som frå heimen er oppført med det f.-året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.