Gå til innhold
Arkivverket

[#987] Dokumenter på http://www.hist.uib.no/arkivverket/s


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg har funnet mye interessant her, men en del som er skrevet for Norges døvblindes hjemmeside har så stor skrift at det tar evig lenge å skrive dem ut. Det hadde vært fint om disse kunne få litt mindre skrift. Da må de kanskje kopieres fra der de ligger? Det gjelder f.eks.: Kilder om sjøfolk ved Statsarkivet i Bergen Begravelser i Bergen på 1700-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Da artiklene ligger inne på Døvblindes hjemmeside er det forståelig at skriften er holdt stor. Mindre skrift kan du innstille seg - jeg henviser til et tidligere innlegg (Nr. 265): gå inn på menyen Vis, velg Skrift etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det gler meg at folk finn nytte i dei artiklane vi har fått høve til å leggja ut på FNDB sin heimeside. Av naturlege årsaker er desse lagt ut med ein skrift litt høgare enn den telefon-skriften som er vanleg på heimesider. MEN: Dei inneheld berre skrift, ikkje bilete eller anna krimskrams. Difor kan dei:1. Justerast i skriftstorleik på skjermen2. Lastast ned som htm(l)-fil og hentast inn i t.d. Word. Der kan både bakgrunnsfarge takast vekk og skriften setjast slik det høver, t.d. 9 pkt. om det er meir tenleg ved utskrift. Dessutan kan skiljeliner fjernast osb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Med "osb" i førre innlegg, meinte eg òg at ein ved å merke dokumentet i "rediger", har høve til å leggje skriften om til "vanleg", ikkje "halvfeit" som vi nyttar på FNDB's heimeside. Då sparar ein mykje blekk eller "tonar", alt etter som - og utskriften går mykje raskare - om ein ynskjer å skrive artiklane ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.