Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Larsen

[#992] Merknader i "Vigde i Jølster 1696-1821

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg fikk bekreftet mange av ekteskapene i Jølster, som jeg hadde i et notat fra min farfar. Det er virkelig bra med kilder i Digitalarkivet!Nå lurer jeg på hva som skjuler seg bak følgende merknader:Ref. 979 Nils Danielsen 1782: A12-77 Ref. 562 Søren Mosesen 1750: A10-262, 525 Ref. 417 Tollef Hansen 1740: A7-512 Ref. 793 Lars Ellingsen 1767: C1-107

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Denne filen laget jeg for mange år siden, da jeg arbeidet med kartlegging av utflyttingen fra Jølster. I merknadsfeltet la jeg inn referanser til alle skifter jeg fant som gav opplysninger om barna til ekteparet. Meningen var å fjerne disse før utleggingen, men de ble med! A12-77 er Sunnfjord skifteprotokoll A 12, folio 77 osv. C1-107 er første skifteutlodningsprotokoll, folio 107 osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Larsen

Ja, det var jo til Bergen de dro fra Jølster, i hvert fall mine forfedre. Jeg går ut fra at Statsarkivet i Bergen har disse skiftene på mikrofilm slik at jeg kan sende min søster for å foreta oppslag?Ble det noe resultat av denne kartleggingen som er tilgjengelig for almenheten i form av en rapport e.l.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Skifetprotokollene finnes ved Statsarkivet i Bergen i original. Mikrofilmene kan skaffes fra Riksarkivet.Kartleggingen er presentert i en hovedoppgave i historie i 1979. En artikkel bygd over samme lest vil bli lagt ut på hjemmesiden til SAB i løpet av en uke eller to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.