Gå til innhold
Arkivverket

[#1002] Hva med Kristiansand 1865?


Gjest Else Reither
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Reither

I oversikten over hvilke kommuner som manlger i 1865-tellingene finner jeg ikke Kristiansand, men når jeg går inn på Vest-Agder finner jeg ikke noen tellinger derfra. Hva skyldes dette, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg ville tro at Kristiansand da var en av de '3 byer i Vest-Agder'.Klipp fra Mangler:Fra Digitalarkivet er Christiania, 7 prestegjeld og 3 byer i Vest-Agder og Askøen sogn i Fjeld prestegjeld i Hordaland ennå ikke lagt ut. Dette vil bli gjort så snart datamaterialet er klargjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kristiansand var den siste delen av 1865-tellingen som ble ferdig registrert av DA, og den er nå til kontroll ved Statsarkivet i Kristiansand. Vi håper og tror den snart skal komme tilbake, og da vil vi forsøke å få den ut så raskt som mulig. Som brukerne av DA vil ha kunne iaktta de siste månedene har det kommet en jevn strøm av filer. Vi holder ikke noe tilbake lengre enn vi må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.