Gå til innhold
Arkivverket

[#1008] Manglende person i kirkebok for Bergen


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Kirkeboken for presten i Domkirken viser at Carl Johan Isaksen ble født 26. august og døpt 16. september 1832. Hvorfor finner jeg ham ikke i Digitalarkivets utlegging av kirkebøker? Kan det tenkes at flere personer mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Dahl Petrie

Digitalarkivet:1865-telling for 0903 Arendal. Listenr. 277, side 214, g.nr. 237. Det skal være Jacob, Julie, Hans Vetlesen og Johan Carl Unger Vetlesen. Se RHD 1875 Kristiania - 0301 - Kirkeveien 10. Det var antageligvis vanskelig å lease originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jostein Søreide

Som de fremgår av innleggene, etterspurte jeg en person som manglet i Digitalarkivets materiale over døpte i Bergen. Dette ble det lovet å ordne opp i for nærmere et og et halvt år siden, men jeg kan fremdeles ikke finne personen jeg søker. Jeg lurer dessuten på om det finnes andre slike huller. Moren til personen jeg søker fikk nemlig barn jevnlig fra 1829 til 1836, men med et tre år langt opphold fra 1832 til 1835. Skyldes dette huller i materialet, eller mer "naturlige" forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.