Gå til innhold
Arkivverket

[#1030] Hvordan gå frem ?


Gjest Harald Heier
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Heier

Hei, Er litt usikker på om innlegget mitt hører hjemme her, men jeg prøver ! Det gjelder min mormor, Margit Nordkvist. Hun var født 27/8-1906 i Kinn kommune i Eikefjord sokn (S&FJ). Foreldre var Elisa Hatlesæt og Ole Olsen Nordkvist. De var ikke gift. Angående Ole Olsen Nordkvist sier "familieryktene" at han kom fra en dal på Østlandet, livnærte seg som fisker og omkom i en ulykke rundt 1906/7. Hvordan skal jeg finne noe mer ut om ham ? Jeg har prøvd å søke litt her og der (folketellinger o.l.), men har ikke funnet noe. Er det mulig å finne flere opplysninger ? Hvor og hvordan, i så fall ? Veldig takknemlig for evt. svar ! mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Vet ikke om du har funnet henne, men Elisa finner du etter alt å dømme under Kinn i S&F. Gården heter Nordsæter. FL betyr etter hva jeg vet "losjerende med familietilknytning".Ole Olsen Nordkvist har jeg ikke funnet. I Kinn bor i 1900 8 stk. "Ole Olsen" i passende alder; noen er fiskere, men alle som født utenfor Kinn synes å være fra S&F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.