Gå til innhold
Arkivverket

[#1042] Hva betyr forkortelsen "t" for fødested


Gjest Sigbjørn Sørli
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sørli

Ved søk i emigtrant listene står det som oftes en "t" i rubrikken for fødested er det noen som kan gi en forklaring på hva forkortelsen står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

På framsida til kvar av teljingane er det lenke til forkortingar. Der står det. Som ledd i folkeoplysninga nektar eg å svara på det. Ikkje ta det personleg Sigbjørn, men me snakka her om dagen at me burde tvinga folk innom hjelpesidene og stilla ein del kontrollspørsmål før folk fekk koma inn i materialet.Men på den andre sida, eg veit korleis det er; det kunne like godt vera meg som let vera å sjå slike sider. Så difor, t tyder fødd i teljingskommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf B. Holte

Jeg lette etter dette selv, her fikk jeg altså svaret. Men jeg må desverre si at det er oftevanskelig å finne ting de første gangene. Jeg lette og lette i ordliste, samt andre steder. Men noen referanse til forkortniger fant jeg ikke.Først når jeg leste ditt innlegg gikk jeg tilbake til "start" da fant jeg en lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Som RBH indirekte antyder i sitt innlegg så kan vel forkortelsene med forklaring også legges ut i Ordlisten? Det er jo ikke alle databasene som har en egen oversikt over forkortelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.