Gå til innhold
Arkivverket

[#1058] Uteglemt fra 1900 i fra Krødsherad eller Norderhov


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Jeg sliter for tiden.Jeg er på let etter en av mine bestemødres søstre som dro til Amerika på 1890 tallet.Hennes mann Kristian Aslesen, Lindelien kom fra Krødsherad og flyttet til Flå. Jeg har funnet hans far død i 1891, samme året han og kona reiste til Amerika.Jeg leter da etter Kristians mor og ett par brødre/søstre. Jeg finner dem konfirmert i et område som grenset til Lunder kirkesogn i Norderhov. Plasser som heter Breili og Desarud. De bor der sikkert høsten 1896 (konfirmasjon). Men hva hjelper det meg, da plassene ikke er registrert i 1900 tellingen.Jeg vet positivt at det bor folk der i 1900, det kan jeg se av døpsaktiviteter.Hvor kan disse papirene ha tatt veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ingen folketelling kan regnes som 100% nøyaktig. Noen personer vil ofte falle utenfor - vi må regne med at underregistreringen kanskje kan gjelde en prosent eller to av befolkningen. Man må regne med at den mobile delen av befolkningen har størst sannsynlighet for å bli uteglemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Takk skal du ha Kjell, men dessverre er det ikke den familien jeg søker. Man skal ikke se bort fra at Narve var født på Breili. Plassen ved "side av" ,nedenfor, dog noen kilometer unna "Hansonplassen" er registrert med folk som bor der i 1900.Mulig det var et fryktelig uvær i området da opptellingen foregikk, da Desarud og Breile lå høyere opp i "lia".Eller at plassfolket var ute på jobb, - hva vet jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.